سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شبِ قدر

حوزه/ استاد جامعةالزهرا(س) گفت: شب قدر، شب عشق بازی و اظهارمحبت به معبود، انس و ارتباط با خداست، آنهایی که عظمت این شب ها را بیشتر درک می کنند در مسیر حق موفق‌ترند.

رقیه درویشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان اظهار داشت: شب قدر، شب تخلیه از رذایل اخلاقی و شب آراسته کردن به زیبایی ها و خوبی هاست.

وی افزود: این شب فرصت آشتی با خداوند و شب توبه و صیقل دادن دل و جان است، این شب تعقل و تفکر و کسب معرفت و بصیرت است.

استاد جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه انسان در شب قدر با قرائت دعا همراه به تامل و تفکر می نشیند گفت: انسان می تواند با دعای کامل در این دل شب همراه حضرت ولی عصر(عج)دعا گو باشد و از ولی خدا هم بهره مند شود و از ایشان بخواهد تا در حقمان دعا کند.

وی ادامه داد: انسان با دعای مولای خود امام زمان (عج) می تواند خواسته های خود را پیش ببرد و راحت و مستقیم با خداوند صحبت کند.

درویشی با اشاره به اینکه شب قدر، شب پاره شدن پرده ها ظلمانی و ظهور نورانی بین انسان و خداوند است گفت: در این شب فاصله انسان با خداوند کم می شود این فرصت برای انسان فراهم شده است تا با همت بلندش از این موقعیت کمال استفاده را ببرد.

وی خاطر نشان کرد: از خلقت حضرت آدم شب قدر شروع شده است و تا یوم القیامه هم وجود دارد، گفته شده است که اگر انسان دعا را به حالت چرت هم بخواند خداوند خریدار است. در روایتی آمده است که حضرت موسی روزه می گرفتند و مناجات نمی کردند به ایشان عرضه شد که چرا مناجات نمی کنی بیان داشت که دهانم بو می دهد خداوند فرمودند که بوی دهان روزه دار بر بهترین عطرها ترجیح دارد.

درویشی با بیان اینکه انسان در شب قدر فرصت توبه و استغفار دارد گفت: انسان بیمار گناهان است که باید در این شب ها از خداوند بخواهد تا با استغفار و جدید در میدان زندگی نگهدار او باشد تا نسبت به تعهداتی که بر گردن دارد سربلند شود.

وی ابراز داشت: انبیا هم برای هدایت قوم خود در این شب استغفار می کردند، در حالات امام زمان(عج) هم داریم که در حالات خود برای مسلمانان استغفار می کند. خداوند شب قدر را قرار داده است تا بنده با استغفار حقیقی گناهان را ببخشد و آنها را نادیده بگیرد.

استاد جامعه الزهرا(س) تاکید کرد: خداوند در قرآن فرموده است: او بسیار آمرزنده و دوستدار بندگانش است. همچنین در شب های قدر باید کسب معرفت نسبت به زندگانی حضرت علی(ع) و زهرا(س) صورت گیرد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha