شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 1021828
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
غرفه شهادت

حوزه/ اگر شهدای عزیز ما امروز به درجه شهادت دست یافتند و اگر امروز پایان خط عمر شهدای ما به شهادت منتهی شد به این دلیل است که ارتباط خوبی با قرآن داشتند. شهدای ما به مفاهیم قرآن عمل کردند علاوه بر آنکه با قرآن ارتباط داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، زهرا جعفری، مسئول غرفه ایثار و شهادت در نمایشگاه قرآن قم، گفت: به نظر من اگر شهدای عزیز ما امروز به درجه شهادت دست یافتند و اگر امروز پایان خط عمر شهدای ما به شهادت منتهی شد به این دلیل است که ارتباط خوبی با قرآن داشتند.

وی، بیان کرد: اگر ما در مسیر قرآن نباشیم، اگر در مسیر خدا و پیروی از آیات قرآن نباشیم قطعا شهادت روزی‌ ما نخواهد بود و این مبحثی است که شهدای ما آن را به اثبات رسانده‌اند.

جعفری، افزود: ما وقتی خاطرات شهدا را می‌خوانیم، متوجه انس آنان با قرآن می‌شویم به این درک می‌رسیم که به محتویات و مفاهیم آیات اشراف داشته‌اند. چیزی که وقتی ما به خودمان نگاه کنیم متوجه می‌شویم که هرچند حافظ قرآن هستیم ولی هنوز به مانند آن‌ها نیستیم. شهدای ما به مفاهیم قرآن عمل کردند علاوه بر آنکه با قرآن ارتباط برقرار داشتند.

وی، گفت: به روایت و داستان شهدا که دقت کنیم، بعضی مواقع شهیدی داریم از فرصت راه رفتن برای تلاوت و مرور مفاهیم آیات قرآن استفاده می‌کردند یا اینکه هر زمان دلتنگ بودند برای رفع آن قرآن تلاوت می‌کردند. این نشان‌دهنده ارتباط و انس با قرآن بوده که آنان را به جاهای بالاتری سوق داده و در انتها به شهادت ختم شده است.

مسئول غرفه ایثار و شهادت، بیان کرد: امروز غرفه ما به یاد این بزرگواران، غرفه ایثار و شهادت است که از گروه جهادی مطاف عشق تولیداتی را به منصه ظهور گذاشته‌ایم و همه در قالب جهاد و شهادت است اعم از کتاب‌هایی که داریم و دیگر تولیداتی که برای عرضه و فروش وجود دارد.

وی، در خصوص کیفیت نمایشگاه گفت: البته من خودم فرصت نداشتم سایرغرفه‌ها را بازدید کنم اما استقبال مردم در این چند روز بسیار خوب بود اما ظاهرا جای چیزهایی خالی بوده است. چون افرادی را داشتیم که به ما مراجعه می‌کردند و از ما مثلا محصولات حجاب و عفاف می‌خواستند. ما در این نمایشگاه غرفه حجاب و عفاف داریم ولی محصولات عفاف و حجاب نداشتیم. مسافران به دفعات آمدند و توقعاتی در این خصوص داشتند.

جعفری، افزود: یکی از غرفه‌هایی که بسیار مورد توجه و جالب بود و استقبال خوبی را و تعریف و تقدیر مردم را در این خصوص شاهد بودیم در خصوص طرح تعویض قرآن‌های کهنه و از بین رفته با قرآن‌های نو بود که واقعا به شخصه در هر فضا و مکانی می‌دیدم که قرآن‌هایی و صفحات آن یا جلد آن دچار خدشه شده احساس ناراحتی می‌کردم احساس می‌کردم مورد بی‌احترامی قرار گرفته‌اند که در این چند روز خیلی مساجد قرآن‌های خود را برای تعویض آوردند.

وی، در خصوص جانمایی نمایشگاه گفت: شب اول به دلیل اینکه مصادف با شب قدر بود بازدیدها بیشتر و بهتر بود. نزدیکی به بانوی کرامت سبب استقبال عموم مردم از نمایشگاه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha