دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست مدیران مدارس علمیه خواهران یزد بهار1401

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در جمع مدیران مدارس، گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، سیلی محکم بر دهان اسرائیل و استکبار جهانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، روز چهارشنبه در جمع مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد با اشاره به نزدیک شدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، گفت: امیر المومنین علی (علیه السلام) در آخرین وصایای خود به فرزندانشان فرمودند: " اوصِیکُمَا بِتَقْوَی اللَّهِ وَ أَلَّا تَبْغِیَا الدُّنْیَا وَ إِنْ بَغَتْکُمَا وَ لَا تَأْسَفَا عَلَی شَیْ‏ءٍ مِنْهَا زُوِیَ عَنْکُمَا وَ قُولَا بِالْحَقِّ وَ اعْمَلَا لِلْأَجْرِ وَ کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً "

وی با اشاره به اینکه توصیه امام در این روایت به رعایت تقوای الهی و ترس از خدا است، افزود: این اولین توصیه نشان از اهمیت تقوای الهی و یکی از نکات کلیدی برای هر انسانی است و عدم دنیاپرستی و پرهیز از زیبایی های فریبنده دنیا ،گرچه دنیا به انسان روی آورد از توصیه های دیگر ایشان است و اگر اکنون بخواهیم در زمان خود مصداقی را مثال بزنیم می شود به رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان اشاره کرد، چرا که به اقرار دوست و دشمن، زندگی این بزرگوار و فرزندانشان همواره ساده بود است و با کمال ساده زیستی زندگی می نمایند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان در ادامه افزود: گفتن حق و دشمن ظالم و یار مظلوم بودن از توصیه های امام علی (علیه اسلام) است و این جمله واقعا تکان دهنده است. ما در پاسخ به کسانی که می گویند چرا باید از مردم مظلوم فلسطین یا مردم عراق و سوریه و.. دفاع وحمایت کنیم باید بگوییم امام ما شیعیان امیرالمومنین این را به ما آموخته است که شیعیان او باید از مظلوم دفاع و درمقابل ظلم ظالمان بایستند همانطور که خود حضرت یاور مظلوم و دشمن ظالمین بود.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی افزود: امام خمینی (ره) با تأسی از مولای خود حضرت علی (علیه السلام)که " کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْنا" آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین روز قدس نامید تا مسئله فلسطین به عنوان اولین مسئله مهم، در جهان اسلام باقی بماند و به فراموشی سپرده نشود.

وی ادامه داد: امام راحل(ره) با عمل به وظیفه خود و اتکای به خداوند و همراهی مردم ایران توانست حکومت ظالمانه شاهنشاهی را از بین ببرد و حکومت اهل بیت(علیهم السلام) را در این سرزمین حاکم کند تا در آن انسانهایی همچون شهید سلیمانی تربیت شوند. اکنون ظلمی که به مردم مظلوم فلسطین بخصوص در این ماه مبارک رمضان و در مسجد الاقصی می شود باعث شده وظیفه ما در قبال این جنایات وحشیانه صهیونیسم بیشتر شود و به ما اجازه سکوت داده نشود و ما حداقل کاری که برای این مردم بی دفاع می توانیم انجام دهیم حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس است .

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در ادامه با توجه به مسائلی که هم اکنون در مسجد الاقصی و سرزمین های فلسطینیان می گذرد و اهمیت موضوع روز قدس، از همه کارکنان، اساتید و طلاب حوزه های علمیه خواهران دعوت کرد علاوه بر حضور خود و خانواده هایشان، زمینه حضور حداکثری مردم را با تبلیغ در محافل، مجالس و مساجد فراهم آورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha