شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد نجفی زاده

حوزه/ عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین دستاورد و هدف اصلی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی از اعلام روز جهانی قدس، ایجاد تحول در ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد و هدف اصلی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی از اعلام روز جهانی قدس، ایجاد تحول در ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی بود؛ بدین معنا که مسئولیت این مبارزه را از دست دولت‌های عربی-اسلامی خارج کرده و بار آن را بر دوش امت اسلامی قرار داده است.

وی افزود: به‌عبارت‌دیگر مسئله فلسطین دیگر از بعد ملی خارج شد و تبدیل به مسئله‌ای در بعد جهانی و اسلامی شد و این بدان معنا است که تمام برنامه‌های رژیم صهیونیستی به‌منظور تبدیل جنایت خود در فلسطین به یک منازعه قومی و نژادی میان اعراب و اسرائیل بر سر زمین، با اعلام مواضع امام خمینی به‌عنوان یک مرجع بزرگ دینی، بُعدی ایدئولوژیک و اسلامی به خود گرفت و باعث شد هرگونه مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی در پارادایمی اسلامی شکل بگیرد و موجب وحدت و یکپارچگی در میان امت اسلامی و مستضعفان جهان شود.

حجت‌الاسلام نجفی زاده خاطرنشان کرد: بر این اساس اکنون مسئولیت مبارزه با توطئه‌های رژیم صهیونیستی در به فراموشی سپردن آرمان فلسطین نه‌تنها بر عهده فرد فرد مسلمانان بلکه بر عهده هر انسان آزاده و حق‌طلب در اقصی نقاط جهان است.

وی با اشاره به اینکه روز قدس، سرچشمه صدور انقلاب اسلامی است، گفت: تحولات جهان اسلام در سال‌های گذشته به‌خوبی نشانگر این واقعیت است که انقلاب اسلامی ایران نیرو و نشاط لازم را در جهت به حرکت درآوردن مسلمانان با حضور رهبری آگاه و با تکیه بر اصول محکم دین اسلام و قرآن کریم به‌منظور مبارزه با هرگونه ظلم و ستم ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده افزود: جهان اسلام و امت اسلامی مشاهده می‌کند حمایت‌های همه‌جانبه امامان انقلاب از آرمان فلسطین، به‌ویژه تدبیر و دوراندیشی ایشان درزمینهٔ مردمی کردن مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و به‌صورت خاص تعیین روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس و تأکید بر اهمیت بزرگداشت آن، شرایط لازم را برای تحقق این هدف متعالی که همانا مبارزه با طاغوت‌های زمان است فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: بیداری اسلامی کنونی در جهان اسلام از مهم‌ترین نتایج و دستاوردهای روز جهانی قدس است و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن می‌تواند زمینه‌ساز نابودی رژیم صهیونیستی و همدستان منطقه‌ای آن شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha