پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرآن

حوزه/ دبیر انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم به تأثیرات قرآن بر روی خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: قرآن باعث آرامش، هدایت و راهنمایی خانواده می‌شود و از طریق قرآن است که شبهات برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حجت‌الاسلام مجید کافی امامی، دبیر انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم در نشست «واکاوی رابطه خانواده متعالی با قرآن کریم» از مجموعه پیش‌نشست‌های اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی که در بخش مشاوره‌های قرآن بنیان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال دین اسلام را به‌عنوان دین کامل و آخرین دین به جامعه بشری فرستاد و قرآن را برای انسان‌ها نازل کرد.

وی ادامه داد: در زندگی خودمان اگر می‌خواهیم رستگار شویم باید یک ارتباط دوطرفه با قرآن داشته باشیم و در این میان نقش خانواده‌ها این است که روح قرآن و معارف آن را در محیط خانه جاری کنند.

حجت‌الاسلام کافی به تأثیرات قرآن بر روی خانواده‌ها تاکید کرد و افزود: قرآن باعث آرامش، هدایت و راهنمایی خانواده می‌شود و از طریق قرآن است که شبهات برطرف می‌شود.

وی در ادامه به ویژگی‌های خانواده تراز اشاره و بیان کرد: سه ویژگی برای خانواده تراز وجود دارد:

۱- خانواده‌ای که رابطه بین اعضای خانواده را موردتوجه قرار می‌دهد.

۲-رابطه مناسبی که بین خانواده و همسران (شوهر و زن)، بین فرزندان، رابطه بین فرزندان و والدین، بین خانواده و محیط پیرامون وجود دارد.

۳- خانواده‌ای موفق است که بتواند دلایل کارکردهای موفق خانواده باشد (خانواده موفق برای تشکیل نسل، بحث‌های اقتصادی، مسائل جنسی و...)

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha