پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صفرعلی قهرمانی -  موسسه الحکمه

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم بر لزوم تقویت رویکرد مقاومت و صهیونیسم ستیزی در رسانه های جهان اسلام تأکید کرد.

حجت الاسلام علی قهرمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز جهانی قدس اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که رویکرد فعالیت های رسانه ای و فرهنگی حول محور فلسطین و قدس شریف تقویت شود.

وی افزود: تأسیس مجموعه ای چون تشکل رادیو و تلویزیون های جهان اسلام برای این بود که رسانه مستقلی در برابر رسانه های دنیای استکبار و صهیونیستی باشند و از آرمان فلسطین دفاع کنند، اما متأسفانه به تدریج تبدیل به مجموعه کم خاصیتی شد که خیلی مباحث مرتبط با جریان مقاومت در آن ها دیده نشد و به اذعان کارشناسان و منتقدان، آن اتفاق لازم در آن صورت نگرفت.

این مدرس و پژوهشگر سواد رسانه همچنین با اشاره به این که در این خصوص نیاز به آسیب شناسی و واکاوی دقیق داریم، گفت: اگر محور فعالیت مجموعه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام بحث مقاومت و استکبارستیزی و صهیونیسم ستیزی باشد و آرمان قدس به معنای واقعی کلمه در آن ها تقویت شود، شاهد تحولات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

وی بیان داشت: آن چه مهم است اینکه خیلی از کشورهای جهان اسلام ظرفیت مقاومت دارند و باید همبستگی و هم افزایی میان آن ها شکل بگیرد.

وی افزود: به عقیده بنده، چنانچه مساله مقاومت و مقابله با صهیونیسم و دفاع مظلوم، محور این ها باشد، در این صورت قدرت رسانه ای آن ها برابری می کند با قدرت رسانه های استکباری و حتی قوی ترین رسانه های جهانی.

حجت الاسلام قهرمانی، تأکید کرد: رسانه های مستقل جهان اسلام نیز متأسفانه در این عرصه ها دچار کم کاری هستند و اگر این ها با هم بتوانند متحد شده و کارهایی را به سامان برسانند، جریان مقاومت اسلامی و مساله قدس در بستر رسانه تقویت می شود.

وی در خاتمه گفت: از سوی دیگر نیاز به ایجاد و توسعه شبکه های اجتماعی با رویکرد فراملی با موضوع مقاومت داریم که می تواند محور فعالیت رسانه های کشورهای مسلمان باشد و مباحث محتوایی و فنی در آن ها تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha