یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله سید احمد علم الهدی

حوزه/ امام جمعه مشهد گفت: امروز آزادی قدس و فلسطین موضوع اصلی جهان اسلام و محور نظام و مبنای سیاست خارجی کشورمان در عرصه بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، آیت الله سید احمد علم‌الهدی، در خطبه‌های نماز جمعه مشهد، گفت: امروز برای نسل جوان این مسأله مطرح است که فلسطین یک کشور با مردم دیگر است، چرا باید مسایل کشور دیگری را در مسائل ملی خود مطرح کنیم و راهبرد سیاسی ما بشود. دشمن هم در این زمینه تبلیغات و شبهه افکنی می‌کند که باید در این زمینه جوانان مان را آگاه سازیم.

وی تصریح کرد: نسل جوان کشورمان امام راحل را ندیده و سرآغاز انقلاب را تنها به روایت صدا و تصویر می‌شنود، دفاع مقدس را هم ندیده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه روزی که پیامبر(ص) مبعوث شد نزاع عشیره ای و قبیله ای حاکم بود، افزود: پیامبر(ص) همه مناسبتهای جاهلی این جامعه را بر هم زد و یک مناسبت اجتماعی و دینی بنام امت اسلام را ایجاد کرد.

وی بیان کرد: ما مسلمان و شیعه اهل بیت (ع) و وابسته به پیامبر (ص) هستیم و بر همین اساس با هر مسلمانی در جای دیگر نسبت داریم، اما با کافر حتی در جامعه خود نسبتی نداریم.

آیت الله علم الهدی گفت: به نسبت‌های خونی و مرزی کار نداریم بلکه نسبت اجتماعی و دینی مهم است. به همین دلیل آنچه امروز ما را با همه دنیا متصل می‌کند، نسبت دینی و اجتماعی و نه مرزی و جغرافیایی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: فلسطین و قدس مربوط به جهان اسلام است و تنها به یک نقطه و یک امت نیست.

وی بیان کرد: دشمنان بعد از جنگ جهانی دوم به دنبال براندازی اسلام و مسلمانان برآمدند تا سفره اسلام را جمع کنند و بر همین اساس حکومت نامشروع اسراییل را درست کردند.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: ملت فلسطین ۷۰ سال است مردانه مقاومت می‌کند تا سفره پیامبر(ص) جمع نشود، این مردم در اردوگاه به دنیا می آیند و از دنیا می روند، اما همچنان مقاومت می‌کنند.

امام جمعه مشهد افزود: روزی که امام خمینی (ره) روز جهانی قدس را اعلام کرد با امروز مقایسه کنید؛ امروزه اسراییل حتی درون شهرهای خود امنیت ندارد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: امروز فلسطینیان کرانه باختری به رزمندگان نوار غزه وابسته شده اند و با اسراییل مبارزه می‌کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب فلسطین محدود به غزه نیست، افزود: ۱۳ میلیون فلسطینی قهرمان و دلاور، اسرائیل را محاصره کردند و صهیونیستها با همه قدرتش در محاصره است و حلقه مقاومت هم پشتیبان آن است و اکنون ریشه اسرائیل در حال از بین رفتن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha