جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جمعه بجنورد

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: حرکتی که برخی سران عربی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل در پیش گرفته‌اند محکوم به شکست است و مردم فلسطین هم با اقدامات خود به ویژه در ماه‌های اخیر اعلام کردند که برخلاف این سران مرتجع، راه عزت و مقاومت را انتخاب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی بجنورد که با حضور مردم نمازگزار در مصلای امام خمینی (ره) مرکز استان برگزار شد، با قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی محصول اتاق فکر نظام‌های استکباری است که آن را در دامن کشورهای اسلامی گذاشتند.

وی افزود: کشورهای استکباری ابتدا در فلسطین فعلی حاکم یهودی را بر سر کار آورده و سپس یهودیان سراسر دنیا را به این سرزمین گسیل کردند، وقتی آن‌ها هفت درصد اراضی را خریده و جمعیت آن‌ها به ۳۰ درصد رسید، به‌یک‌باره سازمان ملل در ظلمی آشکار کشور فلسطین را تقسیم کرد و در این تقسیم ۵۶ درصد اراضی را به یهودیان و ۴۴ درصد را به مسلمانان داد، آن هم زمانی که یهودی‌ها تنها هفت درصد اراضی را خریده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: زمانی که سازمان ملل این تقسیم را انجام داد بلافاصله کشورهای استکباری از اسرائیل حمایت کردند و یهودی‌ها، کشتار و جنایت‌های خود را با حمایت استکبار شدت دادند تا مسلمانان خانه و دیار و زمین خود را رها کنند.

وی ادامه داد: در طی یک سال، یهودی‌ها به جای ۵۶ درصد ۷۸ درصد اراضی مسلمانان را به‌زور غصب کرده و سپس اسرائیل اعلام استقلال کرد و فوراً آمریکا و کشورهای استکباری هم او را به رسمیت شناختند، این غده سرطانی به همین صورت پیش رفت و تجاوز و جنایت‌های خود را تا امروز ادامه می‌دهد؛ بنابراین اگر ریشه‌کن نشود قصد دارد کل جهان اسلام را تحت سیطره خود درآورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: در برابر این تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی، امام راحل روز قدس و مسئله حمایت از مردم فلسطین را مطرح کرد و باعث شد جلوی رشد این غده سرطانی در کشورهای اسلامی گرفته شود.

وی ادامه داد: جهان غرب می‌خواست موضوع فلسطین را مسئله‌ای بین اعراب و اسرائیل مطرح کند؛ اما امام با ابتکار روز قدس و در ادامه اهتمام مقام معظم رهبری و ملت ایران و سایر ملل مسلمان به گرامیداشت این روز، مانع تحقق این هدف شد و امروز فلسطین و آرمان قدس شریف مسئله‌ای اسلامی – انسانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه روز قدس دل صهیونیست‌ها را به لرزه درآورده و به مبارزان راه مقاومت قوت قلب داده است، اظهار کرد: حرکت و حمایت ملت‌های مسلمان از آرمان قدس شریف به مبارزان فلسطینی دلگرمی می‌دهد، زیرا امید مبارزان به مردم و ملت‌های حامی فلسطین است نه سران مزدور برخی از کشورهای منطقه.

امام‌جمعه بجنورد گفت: حرکتی که برخی سران عربی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل در پیش گرفته‌اند محکوم به شکست است و مردم فلسطین هم با اقدامات خود به ویژه در ماه‌های اخیر اعلام کردند که برخلاف این سران مرتجع، راه عزت و مقاومت را انتخاب کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha