سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مهدی رحیم‌آبادی

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید بیش از پیش به وظایف خودمان توجه کنیم و در مقابل جریان صهیونیسم بین‌الملل در میدان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و سبک زندگی، هوشیارانه عمل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که پس از راهپیمایی روز قدس در مسجد امام حسین (ع) این شهر برگزار شد، افزود: روز قدس روز عبادت حضور ملت ایران در صحنه و مقابله هوشمندانه با جریان نفاق و صهیونیسم بین‌الملل است.

وی گفت: ملت ما همواره اثبات کرده‌ که به یاری برادرانشان در فلسطین می‌شتابد و در عرصه‌های مختلف هوشیاری خودش را نشان داده‌ است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز ملت ما در روز جهانی قدس به تبعت از امام بزرگوارشان، ائمه اظهار (ع) و حضرت ولی عصر(عج) خنجر تیز و بران بصیرت را درآورده و بر حلقوم نحس و پلید یهود در حال حاضر و صهیونیسم بین‌الملل گذاشته است اما این کافی نیست.

وی ادامه داد: باید هوشیاری ما در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، آموزشی، تغذیه، کشاورزی، بهداشت و درمان باشد زیرا این جریان برای همه اینها دستورالعمل‌هایی دارد و گاهی اوقات به دلیل ضعف و توجه ما، حرکت‌های نرم و خزنده استعماری در زندگی‌های ما آشکار است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: امروز خنجر از حنجره جریان یهود و صهیونیسم رد شده و به اعماق جانشان رسیده است؛ نزدیکی اضمحلال آنان به گوش می‌رسد و قطعا این نابودی که مقام معظم رهبری فرمودند از چند سال پیش شروع شده و به ۲۵ سال نمی‌رسد و میدان مبارزه این را نشان می‌دهد که قطع صبوری ما این حرکت را نزدیک‌تر خواهد کرد.

وی افزود: در شب‌های قدر همه مومنان عالم آرزویی دارند اما به‌راستی برترین تقدیر چیست و در صدها آیه قرآن کریم و معارف اسلامی که فلسفه خلقت آدم را رقم می‌زنند، آمده است ای مسلمانان که به خاطر دشمنی دشمنان از نور اسلام محروم شده‌اید و امروز شعاع‌هایی از اسلام به شما می‌سد بدانید اراده من این است که شما را بزرگانه و کریمانه صاحب همه خوبی‌ها و نیکی‌ها کنم اما علاوه بر حاجت‌های شخصی شما علاقه به اولیای خدا مهم است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: خدواند در چهار آیه کریمه جریان یهود را به عنوان یک جریان ترسو و بزدل مد نظر قرار می‌دهد؛ این جریان با مقابله هوشمندانه در طول تاریخ دست به ترور پیغمبر زد، حاکمیت اسلام را به اضمحلال کشاند و در شهادت اباعبدالحسین (ع) نقش‌آفرینی کرد تا امروز که جلوه پررنگ او صهیونیزم بین‌الملل است اما هدف آنها چیست؛ تقوایی که امروز ما را به سرمنزل مقصود می‌رساند علاوه بر تقوا، این مباحث بزرگ الهی است.

وی با اشاره به اینکه صهیونییم بین‌الملل دو هدف دارد یادآور شد: یک هدف حاکمیت از نیل تا فرات بود اما این به تنهایی سیاست‌شان نیست و برای اینکه آزادگانی همچون شما را به غفلت بکشانند و سد مقابل خودشان را بشکنند، مساله تسخیر کل دنیا از طریق تخریب و تغییر باورها و روش‌های زندگی شما را دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی اضافه کرد: روز قدس در حقیقت استراتژی امام راحل در حمایت از فلسطین و اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند نسل کنونی فلسطین شکست قطعی اسرائیل را خواهد دید گفت: این موضوع قطعی است و معادلات جهانی نشان دهنده این موضوع است، قطعا روزی خواهد رسید که قبله بزرگ مسلمین از دست دشمنان آزاد شود و نماز جمعه و جماعت به امامت امام عصر (عج) و با حضور عیسی مسیح و امام راحل اقامه خواهد شد.

خطیب جمعه بیرجند در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تبریک هفته معلم و کار و کارگر گفت: معلمی شغل انبیاست و ما عقب‌ماندگی جدی در زمینه پرورش و آموزش داریم که دستخوش جریانی وابسته به صهیونیسم بین‌الملل است.

وی افزود: معلمین عزیز حوزه، دانشگاه و مدارس بدانند که ابتدا شغل آنان شناساندن خدا، ولی خدا و جانشین او به دانش‌آموزان است و در این زمینه رویش‌های خوبی هم داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با تاکید بر اینکه معلم باید درس خداشناسی به دانش‌آموز بدهد گفت: همچنین معلمان باید جریانی که مانع فیض الهی می‌شود را به دانش‌آموزان بشناسند، یعنی شناخت دشمن و باید دانش‌آموزان دشمن‌شناس تربیت شوند.

وی بزرگترین خطر جهان اسلام را جریان نفاق دانست و افزود: لایه داخلی جریان صهیونیسم بین‌الملل، جریان نفاق است که متصل به جریان صهیونیسم بین‌الملل بوده و باید نسبت به این جریان هوشیار باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: هرچند امروز مشکلاتی داریم ولی جمهوری اسلامی ایران در اوج قله عزت، بیداری و عظمت قرار دارد و برخی از این جریان‌ها به جای چاله، سیاه چال جلوی ملت ایران کندند.

وی افزود: ویروس کرونا با عنایت خداوند متعال و تلاش مسوولان در حال مهار شدن است اما کرونای ضعف شناخت دشمن خیلی خطرناک‌تر است که باید نسبت به آن هوشیار باشیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی بیان کرد: ما در مباحث مختلف به‌خصوص در موضوعات اقتصادی نیاز به همراهی مردم داریم و نباید در جامعه اسلامی به بازرس نیازی داشته باشیم، همچنین باید در موضوع کرونا افق نهضت کمک مومنانه را بالاتر ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha