شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ امام جمعه شهرستان آستارا گفت: بر اساس تعالیم دینی، مسأله فلسطین یک مسأله انسانی- اسلامی است، چرا که ظلمی که به مردم مظلوم فلسطین می‌شود، در درجه اول ظلم به بشریت و در درجه بعدی ظلم به مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی، امام جمعه بندرآستارا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و فرصت باقیمانده این ماه، به اهمیت و ضرورت بهره‌مندی از فرصت اندک این روزها و شب‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: غفران و مغفرت الهی بزرگترین دستاورد خروج از این ماه شریف خواهد بود.

خطیب جمعه آستارا با گرامیداشت روز جهانی قدس، این روز را یک تاکتیک موثر فرهنگی جهت حمایت از قدس شریف و آرمان‌های فلسطین، دانست و گفت: کار فرهنگی عمیق و ریشه‌ای نیازی به امکانات ظاهری مادی و سخت افزاری ندارد و تنها با ایجاد یک جرقه فکری می توان یک دنیا را برای تحقق اندیشه‌ای پاک، آماده و بسیج کرد.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه شکل‌گیری اندیشه روزجهانی قدس بر اساس اندیشه و تفکر اسلامی در مقابله و مبارزه با ظالمان و ستمگران بوده است، گفت: اسلام دینی جهانی و رسالت پیامبر(ص) نیز رسالتی جهانی بوده است و بر اساس همین رسالت، کسی که نسبت به هم کیشان مسلمان خود بی‌تفاوت باشد، مسلمان واقعی نیست.

وی افزود: در دیدگاه حکومتی امیرالمؤمنین(ع) نیز به صراحت بیان شده است که مردم از دو جهت باید مورد توجه حاکمان خود باشند، یا از نگاه برادر دینی و یا از دیدگاه هم نوع انسانی و لذا بر اساس این تعالیم، متوجه می‌شویم که مسأله فلسطین یک مسأله انسانی، اسلامی است، چرا که ظلمی که به مردم مظلوم فلسطین می‌شود، در درجه اول ظلم به بشریت و در درجه بعدی ظلم به مسلمانان است.

امام جمعه آستارا با اشاره به رسالت جهانی حضرت مهدی(عج) که برقراری عدل و مقابله با ظلم است، مبارزه با رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی را در راستای هدف جهانی منجی عالم بشریت خواند و افزود: لازم است تا قبل از ظهور حضرت(عج) این مبارزه به عنوان تمرینی برای استفاده از الگوی ظلم ستیزی جهانی حضرت ادامه پیدا کند، چرا که یقینا رژیم غاصب صهیونیستی به هیچ وجه در جغرافیای سیاسی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) جایی نخواهد داشت.

حجت الاسلام باقری ضمن گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شوراها به جنبه‌های مثبت و منفی شوراها در کشور پرداخت و گفت: شورای خوب می‌تواند با همدلی و همفکری و استفاده از ظرفیت‌های موجود یک شهر را آباد و آن را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد، اما شورای غیر متحد و متفرق می‌تواند تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های یک شهر را قربانی مطامع شخصی خود کند و شهر را در مسیر قهقرا و ویرانی قرار دهد.

وی با تبریک روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر، خواستار افزایش خدمات مالی و رفاهی کارگران شد و اظهار داشت: فعالان عرصه تولید، سربازان جنگ اقتصادی هستند و در صف مقدم جبهه تولید در حال نبرد با دشمنان حضور دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha