شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علامه حلی یزد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد در آیین تجلیل از ۴۳ نفر بانوی برتر سیزدهمین جشنواره علامه حلی(ره) گفت: مدیران و معاونان پژوهش با ایجاد مشوق هایی در مدارس، پژوهش هراسی بین طلاب را به علاقه مندی به امور پژوهشی و ارتقای روحیه پژوهشگری تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، خانم رؤیا دهقانی فیروز آبادی در نشست تجلیل از برترین های سیزدهمین جشنواره علامه حلی(ره) مدارس علمیه استان یزد اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره رصد مشکلات جامعه و بررسی ابعاد مختلف آن و ارائه راهکار از سوی پژوهشگران است.

وی افزود: آثار ارسالی پژوهشگران به این جشنواره در قالب کتاب، مقاله و پایان نامه است و امیدواریم برگزیدگان جشنواره سال قبل به عنوان سکاندار پژوهش مدرسه خود باشند و به دیگر طلاب هم منتقل کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد، با اشاره به ادوار مختلف جشنواره علامه حلی(ره) گفت: در هشتمین دوره جشنواره علامه حلی(ره)در سال۹۵ تعداد۳۸۷نفربانوی طلبه، سال۹۶ تعداد۸۶۵نفر، سال ۹۷ تعداد۵۳۳نفر، در سال۹۸تعداد۲۵۰نفر، در سال۹۹ تعداد۵۲۰نفر و در سال۱۴۰۰ هم ۶۲۰نفربانوی طلبه آثار خود رابه دبیر خانه ارسال کردند و تفاوت آماری دراین آمار، به دلیل تغییر شرایط جشنواره و دارا بودن شرط سنی برای ارسال اثر و یا ضعف تبلیغات در یکی از سال ها بود.

خانم دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: سال گذشته از تعداد ۶۲۰ نفر بانوی طلبه شرکت کننده در سیزدهمین جشنواره مشترک علامه حلی(ره)خواهران و برادران ۴۳ نفر خواهر دارای رتبه های اول تا سوم و برادران ۲۷ نفربرتر شناخته شدند.

وی ادامه داد: از این ۴۳ نفربانوی طلبه برتر در سطح استان یک نفر حائز رتبه دوم، ۲۲ نفر رتبه سوم و ۲۰ نفر شایسته تقدیر شناخته شدند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد، گفت: ۲۱اثر از مدرسه الزهرا(س) یزد، چهار اثر از مدرسه حضرت زینب (س)، یک نفر از مدرسه فاطمیه(س) اشکذر، دو نفر از مرکز تخصصی سطح چهار امام حسین(ع) یزد، سه نفر از مدرسه سید الشهدا(س)، سه نفر از مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س)یزد، یک نفر از مدرسه سطح چهار یزد، دو نفر از مدرسه معصومیه(س) یزد، چهار نفر از مدرسه علمیه کوثر ابرکوه و یک نفر از مدرسه خواهران احمد آباد اردکان به عنوان برتر شناخته شدند و بالاترین امتیاز را مدرسه الزهرا(س)احمداباد با ۹۲/۵ از مجموع خواهران و برادران شرکت کننده به دست آورد.

خانم دهقانی فیروزآبادی، اظهار داشت: در سطح دو(کارشناسی) هم اکنون تعداد دو هزار طلبه جاری داریم که هزار و ۷۶۷نفر شرایط شرکت در جشنواره را دارند و امیدواریم با ایجاد مشوق هایی در مدارس، پژوهش هراسی بین طلاب از بین برود و هر بانوی طلبه بتواند در منزل خود به کار پژوهشی بپردازد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد، شناسایی مشکلات هر شهرستان را از سوی بانوان پژوهشگر خواستار شد و گفت: موضوعات پژوهشی که قابل رصد و اجرای کار پژوهش و با راهکار همراه باشد آن وقت می توانیم بگوییم حوزه خواهران تأثیر گذار است.

خانم دهقانی فیروز آبادی، نگاه دینی را در پژوهش های حوزوی خواستار شد و افزود: اغلب می بینیم پژوهش هایی در جامعه با نگاه غیر دینی انجام شده و به جامعه عرضه شده است.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران در سطح کشور باید به مرجعیت علمی برای جامعه زنان تبدیل شود که نیازمند همت همه بانوان طلبه در عرصه پژوهشگری است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha