یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: نادر طالب زاده قابلیت الگو شدن در این مقطع حساس را دارا است؛ او هنرمندی متعهد و انقلابی و در خط مقدم جهاد تبیین بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، شامگاه شنبه در مراسم هفتمین روز درگذشت نادر طالب زاده، در فرهنگ سرای رسانه پودنک شیراز برگزار شد، اظهار کرد: آثار ارزشمند مرحوم طالب زاده چراغ فرا روی جوانان دغدغه مند نسبت به ارزش ها بود.

وی در ادامه ضمن اعلام آمادگی حوزه علمیه برای برگزاری مجلس بزگداشت چهلمین روز درگذشت نادر طالب زاده به صورت استانی، اظهار کرد: مجلس بزرگداشت این هنرمند انقلابی بزرگداشت یک شخص نیست، بلکه بزرگداشت یک اندیشه و مرامی است که امروز به شدت نیازمند آن هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه فارس تصریح کرد: مسیری که سیدمرتضی آوینی ها در کنار طالب زاده ها آغاز و نسلی را تربیت کردند، آن نسل امروز با انگیزه بسیار بالا نقش آفرینی خواهد کرد.

وی به ویژگی های مرحوم طالب زاده اشاره و خاطرنشان کرد: نادر طالب زاده قابلیت الگو شدن در این مقطع حساس را دارا است؛ او هنرمندی متعهد و انقلابی و در خط مقدم جهاد تبیین بود.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین استوار فلسفه شکل گیری یک هنر در ارزشمند بودن موثر است، اینکه بدانیم هنر در اختیار چه جریانی قرار می گیرد نیز مهم است، همچنین قالب ارائه هنر نیز مهم است که آیا نتیجه آن صلح و لطافت می شود یا اینکه آثار آن آسیب زا می شود.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با اشاره به این که راهبرد خداوند متعال در مقابل گمراهی، تبیین است، تصریح کرد: راهبرد پیامبران و اولیا نیز همین است و در این مسیر باید هزینه داد که مرحوم طالب زاده این گونه بود.

وی نگاه تمدنی را ویژگی دیگر نادر طالب زاده برشمرد و خاطرنشان کرد: هدف مرحوم طالب زاده بسیار بزرگ بود و نگاه تمدنی داشت؛ معلمی که نگاه تمدنی دارد با یکسری مطالبات پیش پا افتاده دنیوی خود را در مقابل انقلاب قرار نمی دهد و نگاه حاج نادر این بود که اصل باید ارزش های الهی باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس تصریح کرد: اگر می خواهیم در گام دوم انقلاب نقش آفرینی کنیم باید در مسیر جامعه پردازی و تشکیلات سازی حرکت کنیم، امروز جریان انقلاب باید به سمت ایجاد ساختارهای تشکیلاتی برود، چرا که با کارهای فردی نمی توان موثر بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha