جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مسئولان تلاش برای رفع مطالبات به حق معلمان را نباید هیچگاه فراموش کنند، گفت: البته مجلس اقداماتی خوبی در این حوزه انجام داده، اما کافی نیست و انتظار بر این است که جایگاه، منزلت و سرمایه اجتماعی معلم در جامعه حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته معلم با تاکید بر اینکه خود را مدیون تک تک معلمان در دوران تحصیل می‌دانم، اظهار داشت: اعتقاد شخصی بنده این است که اگر کسی می‌خواهد از علم خیر ببیند، لازم است که به معلم خود احترام بگذارد.

وی با اشاره به سیره علامه حسن زاده آملی در احترام گذاشتن به اساتید خود، مطرح کرد: نه تنها معتقد به اصل احترام گذاشتن به اساتید هستیم بلکه بارها نیز آن را تجربه کرده‌ایم.

امام جمعه همدان با اشاره اینکه شهید ثانی در بخشی از کتاب خود مطالبی در رابطه با نحوه نشستن در مقابل اساتید را مطرح کرده است، گفت: از اولین کتبی که طلاب در حوزه آن را فرا می‌گیرند، آداب المتعلمین است که در آن چگونگی صحبت با اساتید مطرح شده است.

وی به تشریح جایگاه معلمان و لزوم احترام به قشر فرهنگی در جامعه پرداخت و یادآور شد: سوق دادن نسل جدید برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی بر دوش معلمان است.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به مشکلاتی که جامعه فرهنگی با آن روبرو هستند، یادآور شد: اینکه یک معلم با تمام مشقات و سختی‌ها و حقوق کم، کیلومترها آن طرف‌تر در روستا برای تربیت فرزندان این ملت تلاش می‌کند را تنها می‌توان به عنوان جهاد نام برد.

انتقال ارزش‌های انسانی به نسل جدید و آماده سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی از وظایف جامعه فرهنگی است

وی با تاکید بر اینکه معلم در کنار آموزش مسایل علمی، نقش تربیتی هم برعهده دارد، گفت: تربیت، فرآیندی است که استعداد را به سمت فعلیت حرکت می‌دهد و این وظیفه بر عهده معلمان است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با طرح این سوال که نقش معلمان و آموزش و پرورش در حفظ ارزش‌های شرعی و عقلی کجاست، گفت: انتقال ارزش‌های انسانی به نسل جدید از دیگر انتظاراتی است که از مجموعه آموزش‌وپرورش و معلمان عزیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز هم خود را شاگرد معلمانم می‌دانم و قدردان این عزیزان هستم، یادآور شد: شک‌ نکنید بیان مسایل اخلاقی، اجتماعی و ارزش‌های الهی توسط معلم بر جان و دل دانش آموزان می‌نشیند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر معلمی از نظر پرورشی و فعالیتی بی‌رمق باشد، نمی‌تواند آن طور که باید به وظایف خود بپردازد، اظهار داشت: مسئولان لازم است که رفع مشکلات معلمان را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان تلاش برای رفع مطالبات به حق معلمان را نباید هیچگاه فراموش کنند، تصریح کرد: البته مجلس اقداماتی خوبی در این حوزه انجام داده، اما کافی نیست و انتظار بر این است که جایگاه، منزلت و سرمایه اجتماعی معلم در جامعه حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه جامعه‌ای که نسبت به حفظ جایگاه معلمان خود اهتمام ویژه‌ای دارد، از نظام بیشتری برخوردار است، مطرح کرد: در چنین جامعه‌ای قطعا شاهد ارتقا فکری خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha