شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

 حوزه / حجت الاسلام کاظم لو با تاکید بر این که درهای حوزه خواهران به روی بانوان باز است، گفت: حضور در حوزه علمیه یک فرصت برای بانوان است و می‌توانند به صورت رسمی در حوزه تحصیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان قزوین که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد، گفت: دانش، مایه اقتدار است و جامعه‌ای که دانش و هنر نداشته باشد عقب مانده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فرمودند که دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است و عنصر دیگر دانایی، توانایی است؛ دنیای غرب به برکت دانش خود توانست قدرت و ثروت فراهم کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با تاکید بر این که درهای حوزه خواهران به روی بانوان باز است، تصریح کرد: حضور در حوزه علمیه یک فرصت برای بانوان است و می‌توانند به صورت رسمی در حوزه تحصیل کنند.

وی اظهار کرد: ۶ مرکز در استان وجود دارد که ۵ مرکز برای ورودی‌ها و یک مرکز برای آموزش عالی است؛ شرایط افراد دارای تحصیلات دانشگاهی یا حافظ قرآن در شرایط سنی تأثیرگذار است

حجت الاسلام کاظم لو بیان کرد: حوزه علمیه خواهران استان قزوین نیروهای خوبی را به جامعه تحویل داده است؛ در آمار استانی ۶ مرکز برای مقطع کارشناسی و یک مرکز برای آموزش عالی فعال است.

وی عنوان کرد: شهرستان آبیک، بوئین زهرا، تاکستان و قزوین ظرفیت خوبی دارند و در حال حاضر ۸۳۸ نفر طلبه در حال تحصیل در مدارس علمیه خواهران استان و ۱۰۶ نفر استاد مشغول تدریس به خواهران طلبه می باشند. حدود ۹۴۰ نفر هم فارغ التحصیل کارشناسی از سال ۶۸ تا امروز داشتیم که برخی از آنها وارد آموزش و پرورش شده اند و برخی نیز به عنوان مبلغ فعالیت می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: ورود بانوان طلبه به آموزش و پرورش در قالب اجرای طرح‌های مختلف صورت می‌گیرد و طرح امین یکی از آنها است.

وی در پایان با تسلیت سالروز تخریب بقیع، تصریح کرد: امروز سالروز تخریب قبور ائمه(ع) بقیع است که تسلیت می گوییم.

درهای حوزه خواهران به روی بانوان باز است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha