پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش جمعیت جوانان

حوزه/ همایش "جمعیت جوانان" با شعار (جوانان پله‌ی پیشرفت انقلاب) در راستای اجرایی نمودن بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری مدظله، در بیست و نهمین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در سالن بیداری اسلامی مدرسه علمیه جامعةالزهرا (س) برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست هماهنگی همایش "جمعیت جوانان، پله پیشرفت انقلاب" در دفتر زینب عبداللهی معاون امور بانوان استانداری قم با حضور محسن فارسی معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان، مدیر موسسه ره‌آورد زندگی نوین و همچنین جمعی از کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط اجرایی برگزار شد.

زینب عبداللهی معاون امور بانوان استانداری قم طی سخنانی در این جلسه عنوان کرد: در راستای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در حوزه جمعیت (فرزندآوری) قرارگاهی با عنوان (قرارگاه جمعیت) در سطح کشور به ریاست وزیر کشور و در استان قم به ریاست استاندار، تشکیل گردیده که جلسات اولیه آن برگزار و ۲۱ دستگاه اجرایی ضمن عضویت در این قرارگاه، مسئولیت‌های گوناگونی را برعهده گرفته اند.

عبداللهی گفت: جهت اجرایی شدن هر چه بهتر این اصل، نظارت و بازرسی‌های دقیقی تا حصول نتیجه و خروجی مناسب در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم تلاش و پشتکار مدیران جهادی و انقلابی، دغدغه‌های مقام معظم رهبری مدظله العالی را در این خصوص مرتفع سازند.

معاون امور بانوان استانداری قم افزود: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش، شناسایی مناسب ظرفیت‌ها و آموزش جامعه هدف است و این موضوع مهم، بایستی تا ارتقای سطح مورد انتظار پیگیری شود.

عبداللهی در ادامه‌ی سخنان خود، به حضور اقشار مختلف در این همایش از جمله: اساتید، نخبگان، طلاب و مبلغه‌های فعال، مسئولین پایگاه‌های مقاومت بسیج سطح شهر، فرماندهان ناحیه‌های مقاومت بسیج، مدیران کانون‌های فرهنگی، مراکز و کارشناسان بهداشت، مسئولین بسیج خواهران ادارات اشاره کرد و گفت: در تلاشیم از تمامی ظرفیت‌های بخصوص مرکز علمیه جامعةالزهرا (س) به بهترین شکل استفاده و بهره لازم را ببریم.

همچنین محسن فارسی معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه باعث می‌شود تا استان قم در برگزاری این همایش الگوی کل کشور شود چرا که نگاه و انتظار دیگر استان ها از استان قم چنین است.

فارسی گفت: محور سبک زندگی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را جز اولویت‌ها قرار دادیم و هدف ما دقیقا زوج‌های جوانان هستند، سهل نمودن ازدواج در سنین مناسبت با پیگیری موضوع اشتغال، مسکن و ازدواج آسان با برگزاری کارگاه‌های متعدد نیز در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان قم قرار دارد.

در ادامه این جلسه پس از بحث و بررسی و نقطه نظرات نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، مجتبی ویژه، مدیر موسسه "ره آورد زندگی نوین" گفت: با حمایت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم، این همایش با شعار جمعیت جوان پله پیشرفت کشور با دو محور گردآوری و شناسایی مجموعه های فعال در حوزه جمعیت فرزندآوری و در کنار آن خانواده‌های جوان و نخبه که ۳ فرزند به بالا دارند را شناسایی کرده و با ایجاد یک شبکه به صورت متداوم با همکاری وزارت ورزش و جوانان معاونت امور بانوان استانداری و سایر دستگاه‌های مربوطه ایجاد، تا با برنامه ریزی در این موضوع مهم اقدامات لازم صورت پذیرد.

ویژه گفت: در این همایش علاوه بر حضور افراد و مجموعه‌های فعال در حوزه جمعیت و فرزندآوری و همچنین استفاده از اساتید در این موضوع در آخر از فعالین حوزه جمعیت در اقشار مختلف مانند گروه‌های جهادی گروه‌های تبلیغی، موسسات مردم نهاد، اساتید، هنرمندان بازیگران، نویسندگان، کارگردانان، ورزشکاران و نخبگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha