چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ز

حوزه/ امام جمعه کاشان، وجود برخی آسیب‌های اجتماعی را از مهمترین مشکلات فعلی کشور دانست و گفت: با ترویج فرهنگ نماز در جامعه و فراهم کردن شرایط ازدواج آسان برای جوانان، می‌توان در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی، امروز در دیدار مدیر عامل موسسه خیریه حضرت زهرا(س) و کانون ازدواج آسان، اقدام این موسسه در ترویج فرهنگ ازدواج آسان را با ارزش دانست و اظهار داشت: بر اساس احادیث و روایات، فراهم نمودن ازدواج جوانان، زمینه ساز تکمیل دو سوم دین جوانان و بهشتی شدن رابطین اینگونه پیوندها است.

وی وجود برخی آسیب‌های اجتماعی را از مهمترین مشکلات فعلی کشور دانست و گفت: با ترویج فرهنگ نماز در جامعه و فراهم کردن شرایط ازدواج آسان برای جوانان، می‌توان در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشت.

امام جمعه کاشان، به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با موانع ازدواج آسان اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه مراسمات پر هزینه، جهیزیه‌ها و مهریه‌های بسیار سنگین مانع از تحقق ترویج ازدواج آسان در جامعه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه ۱۴ سکه سیره مقام معظم رهبری در ازدواج می‌باشد، یادآور شد: بنده به تبعیت از مقام معظم رهبری و بر اساس نذری که دارم، خطبه عقد زوج‌های جوانی که مهریه‌ آن‌ها بیش از ۱۴ سکه باشد را نمی‌خوانم.

وی با بیان اینکه با ازدواج آسان، ارزش‌های دینی در جامعه ترویج پیدا می‌کنند، گفت: در کانون همیار خانواده که در یکی از مساجد قم توسط امام جماعت آن شکل گرفت، با مشاوره‌های مذهبی قبل و بعد از ازدواج طی ۴ سال، از بین ۶۰۰ نفر مراجعه کننده، ۲۰۰ مورد ازدواج آسان صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در کاشان، بر لزوم عدم موازی کاری در بین فعالان عرصه ازدواج آسان در این شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: برای رفع بحران کمبود جمعیت و تقویت ارزش‌های دینی، لازم است که فرهنگ ازدواج آسان در کاشان بیش از پیش ترویج پیدا کند.

وی با بیان اینکه عامل اصلی کاهش آمار ازدواج و جمعیت، مشکلات اقتصادی نیست، بلکه مسائل فرهنگی است، مطرح کرد: افرادی را سراغ داریم که با وجود داشتن درآمد و زندگی مناسب اما یا فرزند ندارند و یا دارای فرزندان کمی هستند.

حجت الاسلام علی اصغر پایواره، مدیر عامل موسسه خیریه حضرت زهرا(س) و کانون ازدواج آسان در کاشان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته، با بیان اینکه تاکنون هزار و ۴۳۵ مراسم عقد ازدواج زوج‌های کاشانی در این موسسه برگزار شده، اظهار داشت: برگزاری این مراسمات به صورت کاملا آبرومند است و ارزان بودن آن به معنای بی‌کیفیت بودن خدمات نیست.

وی افزود: در این مراسم با هزینه شش میلیون تومانی، پذیرایی از ۱۰۰ نفر مهمان و پرداخت تمام هزینه‌های تالار، میوه و شیرینی، تزئین ماشین عروس، آیین ثبت ازدواج رسمی و اجرای عقد، کارت دعوت، لباس عروس، آرایشگاه و فیلمبرداری انجام می‌شود.

گفتنی است، کانون ازدواج آسان جوانان و ستاد تامین جهیزیه وابسته به موسسه خیریه الزهرا(س) طرح ابتکاری ازدواج آسان را برای نخستین بار از سال ۸۶ به منظور مقابله عملی با تهاجم فرهنگی، احیای سنت ازدواج و اصل دهم قانون اساسی در تهران و قم آغاز کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha