پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نوری. همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر تعاون، با بیان این که خدمت به این مردم بالاترین عبادات است گفتند: نباید مردم از نظر معیشت در تنگنا باشند و باید مشکلات معیشتی مردم حل شود. باید تمام سعی و تلاش خود را برای راضی نگهداشتن مردم بکار بگیرید تا مردم خرسند و راضی باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با اشاره به وظایف مسئولین و دست اندرکاران نظام در قبال مردم اظهار داشتند: در جامعه اسلامی اصل و ستون، مردم هستند و باید در خدمت رسانی و ایجاد زمینه های رفاه مردم تمام ابزارها و نهادها به کار گرفته شوند.

این مرجع تقلید در ادامه به برنامه های اسلام برای اداره جامعه اسلامی اشاره نمود و خاطر نشان کردند: اسلام به دنبال اجرای عدالت در جامعه، ریشه کن نمودن جهل و نادانی و ایجاد رفاه و از بین بردن فقر است و نسبت به تمام این ها سفارش و تاکید های فراوانی نموده است حل مشکلات جامعه و رشد و تعالی مردم در گرو اجرای این دستورات اسلام است.

معظم له در ادامه افزودند: امیر مومنان (علیه السلام) به مالک فرمودند: ای مالک! بدان و آگاه باش ستون دین و سپر در مقابل سختی ها و دشمنان همین مردم هستند. ملت شریف ایران در هشت سال دفاع مقدس و تمام عرصه هایی که نظام مقدس اسلامی نیاز داشت حضور فعال داشته و همواره پشتیبان نظام و رهبر معظم بوده و هستند از این رو باید در خدمت رسانی به مردم توجه و عنایت ویژه ای داشته باشید و خدمت به این مردم بالاترین عبادات است.

معظم له، خدمت به مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنها را وظیفه اول دولت دانسته و افزودند: نباید مردم از نظر معیشت در تنگنا باشند و باید مشکلات معیشتی مردم حل شود. باید تمام سعی و تلاش خود را برای راضی نگهداشتن مردم بکار بگیرید تا مردم خرسند و راضی باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در رابطه با سبک زندگی مسئولین و دست اندرکاران نظام گفتند: حضرت امیر مومنان علی (علیه السلام) در زمان حکمرانی خویش مانند ضعیف ترین اقشار مردم زندگی می نمودند، از این رو سران حکومت باید مقیاس زندگی خود را آحاد فقیر و محروم جامعه قرار دهند تا با مشکلات آنان آشنا و از سختی ها آگاه باشند.

این مرجع تقلید در رابطه با گرانی و مشکلات معیشتی موجود در جامعه خاطر نشان کردند: باید مسئولین از خوی اشرافی گری به دور بوده و برای خود تمایز اشرافی نداشته باشند در این صورت با بیان صادقانه مشکلات و کاستی های موجود می توانند از سختی ها با موفقیت عبور کرد و باید تمام سعی و تلاش خود را در ایجاد رفاه، اشتغال و بهبود معیشت مردم و آسایش آنها به کار بگیرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha