جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محکومیت تخریب قبور بقیع در هند

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی پور گفت: وهابی ها نه تنها در شهرهای مقدس مکه و مدینه آثار ارزشمند اسلامی را تخریب کردند، بلکه در کل عربستان هرچه بود از بین بردند. این ها آل یهود هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به همت بنیاد جوانان اثنی عشری بمبئی مراسمی با هدف محکومیت تخریب قبور بقیع با حضور حجت الاسلام و المسلمین مهدوی پور نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شبه قاره هند، محسن آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، مفیدی فر کنسول ایران در بمبئی، حجت الاسلام و المسلمین نجیب الحسن امام جماعت مسجد ایرانیان و دیگر اندیشمندان و علمای شهر بمبئی و حضور جمع کثیری از محبان اهل بیت (ع) و همچنین حضور بانوان در مسجد ایرانیان هند برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی پور رهبر انقلاب اسلامی در هند ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم، متولیان مسجد ایرانیان و بنیاد جوانان شیعیان بمبئی بیان داشت: موضوع قبرستان بقیع یک بعد تاریخی دارد اما موضوعی که من می خواهم در این مراسم بیان کنم چهار مورد می باشد که مربوط به جریان قبرستان بقیع می باشد. مورد اول آنکه موضوع قبرستان بقیع یک موضوع نیست که تنها متعلق به شیعیان باشد، بلکه فراتر از آن یک موضوع انسانی است و در طول تاریخ از زمان هجرت پیامبر اسلام (ص) به مدینه در طول دوازده قرن مورد احترام تمامی مسلمانان علما، و حتی سلاطین بوده است و خود شخص پیامبر(ص) پایه گذار جنت البقیع بوده اند و در آن مکان مقدس صحابه پیامبر(ص)، اهل بیت پیامبر(ع) به ویژه چهار امام (ع) در آنجا مدفون هستند که همواره مورد احترام همه مسلمانان هستند.

وی افزود: من نامه ای به مفضل سیف الدین رهبر جماعت بهره نوشتم و در آن نامه درباره قبور مطهر امامان مدفون در این قبرستان یادآوری کردم و حتی اعلام کردم که قبر اسماعیل فرزند ارشد حضرت امام صادق (ع) در این قبرستان می باشد و از وی خواستم که مراتب اعتراض خود را در این خصوص به دولت آل سعود اعلام کند. مورد دوم آنکه پای استعمار انگلیس در این فتنه هویدا می باشد. انگلیس بود که حکومت آل سعود را درست کرد و در برابر عثمانی علم کرد و جریان وهابیت را رواج داد و همین دولت استعماری در ایران بابیت و بهائیت که جریان های انحرافی هستند را به وجود آوردند و در شبه قاره نیز جریان قادیانیه را پدید آوردند و همینطور درجاهای دیگر دنیا جریان های بیشمار انحرافی را به وجود آوردند که همه آنها جزء تفرقه و اختلاف هیچ انگیزه دیگری نداشت و ندارد پس ریشه آنها تنها در انگلیس می باشد.

وی با اشاره به مورد سوم اظهار داشت: نقش ایران در مورد برخورد با تخریب قبرستان بقیع روشن می باشد. دولت ایران از همان ابتدا نسبت به این اقدام مراتب اعتراض خود را بیان کرد و اعلام کرد که اگر اجازه نمی دهید که گنبد و بارگاهی ساخته شود لااقل اجازه دهید زمین آن توسط سنگ مرمر فرش شود و نشانه هایی با سنگ زیبا گذاشته شود ولی آنها نپذیرفتند فقط با وساطت جمهوری اسلامی ایران اجازه دادند که از سالها قبل زائرین بتوانند به داخل قبرستان بروند ولی همواره مفتی ها آنها محدودیت های بیشماری را اعمال کردند. مورد چهارم آنکه مسئله تخریب قبرستان بقیع یک مسئله سیاسی نیست بلکه یک تفکر انحرافی و عمل جنایتکارانه است و این تفکر، تفکر وهابیت است که همانند تفکر اموی ها و خوارج است. این تفکر نشانه خصومت با ائمه اطهار (ع) و شخصیت پیامبر اعظم (ص) می باشد. وهابی ها نه تنها در شهرهای مقدس مکه و مدینه آثار ارزشمند اسلامی را تخریب کردند، بلکه در کل عربستان هرچه بود از بین بردند. این ها آل یهود هستند و صهیونیسم می خواهد که ریشه اسلام را از بین ببرد.

این مراسم به صورت بر خط (آنلاین) در کانال های اینترنتی «اس ان ان»، کانال رسمی «امام عصر (عج)»، «زین العباء»۷۲ ، شبکه «زی» و شبکه های اجتماعی ضبط و پخش گردید.

علاقمندان می توانند جهت مشاهده و بهره برداری از این مراسم به آدرس https://www.youtube.com/watch?v=dVw۱iPV۶UTY مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha