پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ک

حوزه / امام جمعه قمصر ارز ترجیهی را بزرگترین مانع بر سر راه شکوفایی اقتصاد کشور دانست و گفت: بزرگترین مانع یارانه‌های غیر هوشمند، ارز ترجیهی است که به وارد کنندگان و سرمایه داران سود کلان می‌رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر به وظایف دین‌دار واقعی در نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مسلمان واقعی کسی است که برای حفظ دین خدا مجاهدت و ایثار می‌کند و نباید نسبت به برخی از مسائل در جامعه بی‌تفاوت باشد.

وی با انتقاد به کشف حجاب در بعضی از مناطق گردشگری کاشان، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی نباید مشکلات بدحجابی را به گردن یکدیگر بیاندازند و لازم است که نسبت به مشکل حساس باشند.

امام جمعه قمصر بر لزوم بکار بردن غیرت دینی در کسب و کار تاکید کرد و خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر، بزرگ و کوچک، زن و مرد نمی‌شناسد و ضروری است که هر کس در جامعه در هر جایگاهی که حضور دارد نسبت به آن خود را موظف بداند.

امام جمعه قمصر با انتقاد از وجود بی‌حجابی در بعضی بوستان‌های قمصر، گفت: اگر در مقابل سیل ویرانگر بدحجابی در بعضی بوستان‌های قمصر اقدامی انجام نشود، این سیل خانه‌های ما را نیز خراب خواهد کرد.

وی بر لزوم تذکر لسانی در کارگاهای گلاب‌گیری تاکید کرد و یادآور شد: اگر در هر کارگاه گلاب‌گیری به زنان بی‌حجاب تذکر لسانی توسط صاحب مغازه داده شود، دیگر نیازی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیست.

امام جمعه قمصر، تصریح کرد: در جشنواره گل و گلاب که جمعه هفته آینده در قمصر برگزار می‌شود، لازم است که هر کسی به سهم خود در اجرای امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشد.

وی با بیان اینکه اجرای هدفمندی یارانه‌ها، به منظور اصلاح ساختار اقتصادی کشور است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار هفته گذشته با کارگران فرمودند که دولت برنامه‌های مهمی در پیش دارد و لازم است که دستگاه‌ها و همه آحاد مردم دست به دست هم بدهند و دولت را یاری دهند.

امام جمعه قمصر یادآورشد: دولتمردان برای همراهی و اطمینان مردم در اجرای هدفمندی یارانه ها لازم است آنها را در جریان علت و چگونگی برنامه‌های خود قرار دهند.

حجت الاسلام کتابچی، به وجود بیماری مزمن اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: همه ما بیماری مزمن نظام اقتصادی کشور را نه تنها اطلاع داریم، بلکه با همه وجودمان آن را حس کرده‌ایم.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه تورم فقرا را فقیر تر و ثروتمندان را ثروتمندتر کرده است، یادآور شد: برای اصلاح ساختار غلط اقتصادی کشور هر دولتی هم که بر سرکار آمده یا نتوانسته یا نخواسته که به داد مردم برسد، آنهایی هم که اقداماتی در این حوزه داشته‌اند در سال‌های پایانی حضور خود نسبت به آن اقدام کرده‌اند.

وی به عزم دولت فعلی در اصلاح ساختار اقتصادی اشاره کرد و گفت: اقدام دولت نشان از عزم جدی اصلاح ساختار اقتصادی و مقابله با سرمایه دارانی است که سالهاست خون مردم را به شیشه کرده‌اند.

حجت الاسلام کتابچی ارز ترجیهی را بزرگترین مانع بر سر راه شکوفایی اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: بزرگترین مانع یارانه‌های غیر هوشمند، ارز ترجیهی است که به وارد کنندگان و سرمایه داران سود کلان می‌رساند.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه مشکلات اقتصادی فقط یارانه نیست، عنوان کرد: مشکل اقتصادی بیماری بانکی و نظام مالیاتی ناعادلانه است که کارمندان جزء باید مالیاتشان را کامل بدهند، اما سرمایه داران کلان، فرارهای سنگین مالیاتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ساختار بودجه، کار آمدی لازم را از دستگاه‌ها گرفته است، مطرح کرد: چرا باید نظام توزیع کالا در دستان سرمایه دارانی باشد که هر زمان دلشان بخواهد، یک کالا را به بازار عرضه نکنند و باعث افزایش غیر منطقی قیمت‌ها شوند و مشکلات عدیده دیگر را برای مردم بوجود بیاورند؟

حجت الاسلام کتابچی افزود: تا کی قرار است وضعیت کشور اینطور بماند، دولت‌ها بیایند و فقط شعار بدهند و هیچ کاری انجام ندهند و فشارها بر مردم افزایش پیدا کند؟

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه جامعه دیگر توان تحمل این وضعیت را ندارد، گفت: امیدواریم همان طور که دولت سیزدهم به‌درستی و برخلاف دولت‌های قبل، اصلاح اقتصادی را نه از سال پنجم و هفتم، بلکه از سال اول شروع می‌کند، شاهد رفع این مشکلات باشیم.

انتهای پیام‌

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha