جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: در این شرایط باید حواسمان را جمع کنیم و مراقب اوضاع و شرایط باشیم، چرا که دولت با جراحی‌های عرصه اقتصاد در پی شکوفایی اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با بیان اینکه برای تقوا یاور یکدیگر باشیم، اظهار کرد: رعایت تقوا برای اهلش آن قدر حائز اهمیت است که رفاقت‌ها، دوستی‌ها و همکاری‌های آنان بر اساس تقوا تنظیم شده است.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید روز قیامت کسانی که در دنیا بر خلاف تقوا، یکدیگر را دوست داشته‌اند و با هم همکاری می‌کردند، به جان هم می‌افتند و دشمن یکدیگر می‌شوند، بنابراین لازم است که همه تقوا را محور دوستی‌های خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین افزود: خداوند در ادامه می‌فرماید: اما متقین این گونه نیستند و فدایی یکدیگرند و برای این که مشکلات مردم را برطرف کنند، ضرر، خسارت و طعنه را می‌پذیرند و فدای مردم خود می‌شوند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه مصداق این معنا را امروز در کشور میبینیم، خاطر نشان کرد: دولت تأکید دارد نباید ارز ۴۲۰۰ تومانی را در اختیار واردکنندگانی قرار دهیم که در نهایت پس از سوء استفاده از سرمایه‌های کشور به خارج از کشور فرار کنند، برخی نیز بخش اندکی از آن را صرف ملت و برخی نیز ملت را به فقر و بی‌ثباتی در بازار مبتلا کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه دولت در حال جراحی اقتصادی است و باید خیانت برخی به مردم و کشور را اصلاح شود، تاکید کرد: رهبری، دولت، مردم و فرهیختگان آمده‌اند و دست به دست هم داده‌اند تا مشکلات اقتصادی را برطرف کننند و در بعد اقتصادی آن گونه که شایسته ملت است، سرپا شویم.

وی تصریح کرد: در این شرایط باید حواسمان را جمع کنیم و مراقب اوضاع و شرایط باشیم، چرا که دولت با جراحی‌های مهم در عرصهه اقتصاد در پی شکوفایی اقتصادی است.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به مناسبت‌های این ایام به لغو قانون کاپیتولاسیون در سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در اولین فرصت قانون ننگین و نژاد پرستانه آمریکایی بساطش برچیده شد و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکایی‌ها نیز از کشور بیرون رانده شدند.

وی با اشاره به لغو امتیاز تنباکو تصریح کرد: تمام ایران را به مزرعه بزرگی تبدیل کرده بودند که کشاورزان تنباکو کشت می‌کردند و اگر گرسنه می‌شدیم باید منتظر می‌ماندیم تا آنها به ما رحم کنند و گندم در اختیارمان قرار دهند، این نیز یک نوع تحریم و محاصره اقتصادی بود.

نماینده ولی فقیه در قزوین افزود: مرحوم میرزای شیرازی و مرحوم سید جمال الدین اسدآبادی در این خصوص فعالیت کردند و فتوا صادر شد و مردم وقتی فهمیدند حکم مرجعیت است، ایستادگی کرده و تبعیت کردند و در مسیر لغو این قانون ننگین پای کار آمدند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: معلوم می‌شود همانطور که در گذشته مردم با تبعیت از مراجع آن قوانین ظالمانه را کنار گذاشتند، امروز نیز وقتی رهبر فرزانه انقلاب تاکید می‌کنند دولت اقدامات خوبی را در حوزه اقتصادی آغاز کرده است، همه پای کار می‌آیند تا دولت بتواند به نتیجه برسد.

وی مطرح کرد: دولت به دنبال آن است که تسلط برخی ثروتمندان بی‌رحم که فقرا را زیر چکمه‌های خود گرفته‌اند، کنار گذاشته شود و از قرار دادن امکانات ارزان قیمت کشور در اختیار کسانی که غرق در ثروت و امکانات هستند، پرهیز شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه اینها کار درستی است که دولت آغاز کرده و لازم است همه برای دستیابی به نتیجه درست بسیج شویم، اظهار داشت: دولت‌های قبلی این کار را انجام ندادند و نگران بودند که مردم از آنها روی بر می‌گردانند و به آنها رأی نمی‌دهند اما این دولت بر اساس عقیده، ایمان و خدمت به مردم این کار مهم را انجام داد.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: بایستی هر قراردادی به ضرر مردم و فقرا بوده لغو شود و مشکلات همان گونه که در این طرح شروع شده، به صورت اساسی برطرف شود، البته توصیه رهبر معظم انقلاب این است که همه پای کار باشیم و با بصیرت نقشه‌های دشمن را که همواره تحریم و فشار اقتصادی بر ما تحمیل کرده‌اند را خنثی کنیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: پیش از این سالانه میلیاردها دلار واردات بی‌رویه و غیر ضروری با ارزهای حمایتی به کشور انجام می‌شد که نتیجه آن متضرر شدن کشاورزان و تولیدکنندگان، ایجاد فقر و شکستن کمر اقتصاد بود.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به ما بشارت داده و فرمودند همان طور که ما در جنگ نظامی و در جنگ امنیتی پیروز شدیم و روزی دشمن می‌خواست ما را خلع سلاح کند اما اکنون سلاح‌های ما آنان را زمین گیر کرده و از ما هراس دارند، امروز نیز در جنگ سیاسی پیروز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال منزوی کردن ما بود، یادآور شد: ما با راه اندازی مقاومت اسلامی، در عرصه‌های مختلف دشمن را شکست داده و به عقب راندیم و اکنون نیز در جنگ اقتصادی در مقابل دشمن قرار گرفته‌ایم، بنابراین یک همت دیگر برای شکست دشمن و استحکام پایه‌های اقتصاد عدالت محور، نگاه مردمی، نگاه به فقرا و افراد کم درآمد لازم است تا بتوانیم دشمن را زمین گیر کنیم، البته تحقق این مهم نیازمند همراهی همه اقشار است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه اکنون همه ساز و کارها برای تحقق نابودی اسراییل فراهم است، گفت: لبنان، سوریه، فلسطین و حتی غزه می‌توانند از عهده اسرائیل بر بیایند و هر روز توانمندتر از گذشته شوند که همه آنها منتظر یک یا حسین(ع) و اجرای فرمان فرمانده هستند.

وی با اشاره به سفر بشار اسد به تهران و دیدار با رهبر معظم انقلاب، خاطر نشان کرد: دیدار با مقام معظم رهبری نشان داد کسی که در سختی‌ها یاور آنان بوده، اکنون هم قرار است فرصت‌های شغلی و تحولات اقتصادی در سوریه به جریان بیفتد، همین‌ها باید با آن ها همراه باشند و لذا این سفر از جهات مختلف حائز اهمیت بود.

نماینده ولی فقیه در قزوین همچنین با اشاره به روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، یادآور شد: ما اگر جغرافیای فیزیکی زبان فارسی را بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم که هند، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و بیش از ده کشور با فرهنگ فارسی آشنا هستند، بنابراین فرهنگ ارزشمند و پرمحتوای فارسی می‌تواند فرهنگ ایمانی و دینی ما را بر بال‌های شعر و عرفان و لطافت معنایی خود بنشاند و به اقصی نقاط عالم صادر کند.

وی با بیان اینکه فردوسی در این زمینه بسیار خدمت کرده و ما قدردان خدمات این احیاگر زبان فارسی هستیم، گفت: لازم است که زبان فارسی را از حالت مظلومیت بیرون بیاوریم و اهمیت آن را به آحاد مردم و در بیرون از مرزهای خود بشناسانیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مناسبت‌های پیش رو، ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی است، ایشان حلقه اتصال ما با مکتب اهل بیت(ع) بوده و در فرهنگ ایمانی و دینی نقش بسیار مهمی داشته است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: سالروز وقوع جنگ احزاب را هم در پیش رو داریم جنگی که در آن، احزاب و نیروهای دشمن دست به دست هم دادند و یقین داشتند که پیغمبر شکست خواهند خورد، داستانی که بسیار مشابه قضایای امروز است که آمریکا و اروپا و دیگران علیه ما دست به دست هم داده‌اند.

وی تصریح کرد: با وجود تمام تحریم‌ها و محاصره سنگین، اما خداوند کاری کرد رسول اکرم(ص) در این جنگ پیروز شد و احزاب شکست تلخی خوردند و آینده جهان نیز این گونه است و ما نیز روزی به این نقطه خواهیم رسید که کسی حتی در خیال خود نیز تصور نکند بخواهد با کشورهای اسلامی سر جنگ داشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha