سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در طرح مـردمــی سازی یارانه‌ها، اصلاح قیمت‌ها تنها مربوط به چند قلم کالای خاص بوده و نباید عده‌ای با فرصت‌طلبی و سوءاستفاده، سایر اقلام موردنیاز مردم را نیز گران کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان، با اشاره به تصمیم دولت سیزدهم درباره اصلاح یارانه‌ها، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین وعده‌های رئیس‌جمهور، اصلاح و توزیع عادلانه و پرداخت آن به عموم مردم بود و علاوه بر این مجلس نیز برای اجرای این طرح مصوبه الزامی تصویب کرده بود؛ ازاین‌رو دولت مکلف و موظف به این اقدام اصلاحی و اصلی بود.

وی افزود: در مسئله حذف ارز ترجیحی باید گفت این موضوع حذف ارز ترجیحی نیست، بلکه تغییر شیوه پرداخت آن است، زیرا یارانه‌ای که دولت پیش از این برای کالاهای خاص می‌داد همچنان داده می‌شود، اما شیوه اختصاص ارز به آن‌ها تغییر کرده و از این پس به‌صورت مستقیم به مردم داده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: دولت دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را به واردکننده برخی کالاها می‌داد تا بتوانند این کالاها را با قیمت کمتری به مردم بدهند، در طول چند سال روشن شد یارانه‌ای که به افراد خاص داده می‌شد فساد برانگیز بود؛ به‌گونه‌ای که گاهی اوقات این ارز ترجیحی سر از بازار آزاد درمی‌آورد و سوداگری‌های مختلفی در این رابطه صورت می‌گرفت، درحالی‌که این یارانه متعلق به مردم بود و می‌بایست عادلانه در بین آن‌ها تقسیم شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: اگر این اقدام انجام نمی‌شود شاید در سال‌های بعد مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آمد درنتیجه تصمیم گرفته شد که این یارانه را به‌صورت مستقیم به مردم بدهند و درواقع دولت با این اقدام تلاش می‌کند عدالت را درزمینهٔ توزیع یارانه‌ها ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه اصلاح قیمت‌ها تنها مربوط به چند قلم کالای خاص است، خاطرنشان کرد: یارانه مختص برخی کالاها است؛ ازاین‌رو نباید عده‌ای از وضعیت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و سایر اقلام را گران کنند.

وی با بیان اینکه همه در یک کشتی قرار گرفته‌ایم و باید هوای همدیگر را داشته باشیم، اظهار کرد: مسئولین نظارتی نیز باید نظارت کرده و اجازه ندهند به بهانه این چند قلم، مابقی کالاهای موردنیاز مردم در بازار گران شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: این ملت بیش از ۴۳ سال است که به پای این نظام مانده و در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرده‌اند و به فضل الهی از این پس نیز همچنان محکم و استوار از نظام و انقلاب خود حفاظت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha