جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار عراقی

حوزه / فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: آوازه ابوترابی در همه اردوگاه های اسرا پیچیده بود و در شرایطی که به علت پراکندگی اردوگاه ها هیچ وحدت و انسجامی بین آزادگان نبود، سید آزادگان توانست با تدبیر و اخلاقی مثال زدنی اتحادی منسجم بین اسرا ایجاد کند که تحمل این دوران پر رنج برای همگان آسان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، سردار عبدالله عراقی، ظهر امروز در مراسم همایش روحانیون آزاده سراسر کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: کسانی که مرحوم ابوترابی را در اردوگاه نمی دیدند، پیامش را اجرا می کردند. ایشان نفوذ کلام داشت.

وی خاطرنشان کرد: شاید اگر رفتارهای پدرانه و پر از رأفت اسلامی مرحوم ابوترابی و توصیه های ایشان نبود، دوران سختی در انتظار آزادگان بود، اما اسرا شیفته رفتار این عالم مجاهد شده بودند و هر پیامی که داده می شد برای همگان لازم الاجرا بود.

سردار عراقی ادامه داد: سید آزادگان سال ها از عمر پر برکت خود را در زندان های رژیم بعثی صدام جنایتکار گذراند و به خاطر راهنمایی آزادگان، تقویت روحیه مقاومت در آنان و اعمال حسنه، به سید آزادگان ملقب شد.

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: آوازه ابوترابی در همه اردوگاه های اسرا پیچیده بود و در شرایطی که به علت پراکندگی اردوگاه ها هیچ وحدت و انسجامی بین آزادگان نبود، سید آزادگان توانست با تدبیر و اخلاقی مثال زدنی اتحادی منسجم بین اسرا ایجاد کند که تحمل این دوران پر رنج برای همگان آسان شود.

وی عنوان کرد: آزادگان سرافراز کشورمان زمان اسارت در زندان های رژیم بعثی، دوران سخت و پر مشقتی را پشت سر گذاشتند و در مقابل دشمن، کوچکترین نرمشی از خود نشان ندادند و امنیت، آسایش، سرافرازی و حفظ آبروی نظام را برای کشور به ارمغان آوردند.

سردار عراقی ادامه داد: صبر و ایثار از ویژگی های بارز حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد بود و همین موجب شد این شخصیت به الگوی زندگی آزادگان تبدیل شود.

فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: نقش روحانیت در دفاع مقدس بسیار برجسته و تاثیرگذار بود و امروز هم به هدایت و حمایت روحانیون در ادامه مسیر نیازمندیم تا در راه اسلام و ارزشها گام برداریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha