سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی فاضل دبیر کنفرانس بین الملل تبلیغ جهان دین

حوزه / کنفرانس تبلیغ جهانی دین چالش ها، فرصت ها و تجارب در عرصه بین الملل، با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام روح‌الله سعیدی فاضل صبح امروز در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس «تبلیغ جهانی دین چالش ها، فرصت ها و تجارب در عرصه بین الملل»، در مشهد با اشاره به فعالیت های علمی این همایش، گفت: دبیرخانه اولین کنفرانس اردبیهشت ماه ۱۴۰۰در پژوهشکده امام رضا(ع) زیر نظر جامعة المصطفی العالمیه خراسان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه جلسات مختلف علمی در این زمینه برگزار شده است، به اهداف کنفرانس اشاره کرد و افزود: به دنبال دستیابی یک مدل تبلیغی دین در عرصه بین‌الملل هستیم؛ توانمندسازی طلاب بین‌الملل در موضوعات متعدد، شبکه‌سازی علمی مبلغان بین‌الملل در راستای هم‌افزایی، ایجاد مرجع مطالعاتی برای تبلیغ جهان دین و آسیب‌شناسی و فرصت‌ها شناسی از دیگر اهداف کنفرانس است.

دبیر اولین کنفرانس «تبلیغ جهانی دین چالش ها، فرصت ها و تجارب در عرصه بین الملل» در ادامه به ۵ محور موضوعی کنفرانس اشاره کرد و مبانی و اصول تبلیغ دینی روش‌شناسی مطلوب تبلیغ دین در عرصه بین‌الملل، تجربه نگاری تبلیغ جهانی دین آینده‌پژوهی، تبلیغ در عرصه بین‌الملل و چشم‌انداز تبلیغ جهانی دین در المصطفی ازجمله موضوعات این کنفرانس عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۲۳۲ مقاله به دبیرخانه ارسال‌شد که از این میان ۱۹۶ مقاله پذیرفته‌شده است، افزود: بیش از ۳۰ مرکز علمی در برگزاری این کنفرانس مشارکت داشتند.

برگزاری دو فعالیت کارگاه علمی با حضور ۱۹۶ شرکت‌کننده و ۲۰ پیش نشست علمی و دوره تربیت مربی مبلغ بین‌الملل در شیراز از جمله فعالیت‌های علمی این برنامه بیان کرد.

دبیر اولین کنفرانس «تبلیغ جهانی دین چالش ها، فرصت ها و تجارب در عرصه بین الملل» در پایان به برگزاری ۵ کارگروه علمی این کنفرانس اشاره کرد و افزود: تبلیغ بین‌الملل در عرصه رسانه و فضای مجازی، مبانی روش‌های تبلیغ، وضعیت شناسی و آینده‌پژوهی تبلیغ، تبلیغ ادیان و مذاهب با رویکرد بین‌الملل ازجمله سرفصل‌های کارگروه‌ها بیان کرد.

مبلغان در جامعة المصطفی عصر هجرت در تبلیغ را برجسته کنند

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه خراسان با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های المصطفی تبلیغ است،گفت: این کنفرانس به دنبال یک مدل مطلوب تبلیغ در عرصه بین‌الملل است که در کنار علوم معارف و اسلامی آموزش ببینید.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان با اشاره به اینکه تبلیغ در مسجد و منبر یک رسانه مقدس است، افزود: حتی در خارج کشور هنوز منبر ارزش و جایگاه ویژه‌ای دار؛ البته امروز این عرصه‌ها متفاوت شده است و لازم است به غنای بهتری برسیم به فناوری‌های جدیدی باید ورود بیشتری داشته باشیم.

وی بابیان اینکه امروز باید در جامعة المصطفی عصر هجرت در تبلیغ را برجسته کرد، افزود: بسیاری از علمای ما به سنت پیامبر (ص) هجرت کردند که در کنار تبلیغ به خدمات اجتماعی پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha