سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله علم الهدی کنفرانس تبلیغ بین الملل

حوزه / امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه تبلیغ بدون چاشنی مبارزه با دشمنان خدا مفید نخواهد بود، گفت: در همه جنبه‌ها به برکت انقلاب اسلامی، دشمن از برخوردهای خشن و سخت ناامید است و با جنگ نرم به ارزش‌ها و آرمان‌ها حمله می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی، ظهر امروز در کنفرانس «تبلیغ جهانی دین چالش‌ها، فرصت‌ها و تجارب در عرصه بین‌الملل» با بیان اینکه جریان تبلیغ بین‌الملل جریان پراهمیت است، گفت: رهبر انقلاب اسلامی قبل از اینکه در مسند رهبری قرار بگیرند، در دوران رئیس‌جمهوری تأکید فراوانی به مسئله تبلیغ بین‌الملل و نقش مؤثر مبلغ در این عرصه داشتند.

وی بابیان اینکه در زمان جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس، امکان تبلیغ بین‌الملل نبود، زیرا از امکانات زیادی محروم بودیم، افزود: امام خامنه‌ای در موقعیت‌های حساس با تعابیر مختلف در آن زمان به‌عنوان یک دغدغه بزرگ قوی، مسئله تبلیغات بین‌الملل را مطرح کردند و درصدد تأسیس این جریان متوالی برآمدند که بعدها نهاد فرهنگ و ارتباطات ایجاد شد.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به اینکه تولیت تبلیغات اسلامی در عرصه بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات عهده‌دار شد، افزود: با ظهور پیدایش نهاد مقدس جامعه المصطفی العالمیه خوشبختانه موقعیت گسترده‌ای برای جریان‌های دینی فراهم شد.

وی افزود: مهم‌ترین ابزار و وسیله در تبلیغات بین‌الملل به‌صورت گسترده فراهم‌شده است، یک حرکت ارزشمندی بود که نصیب خدمتگزاران این جریان شد؛ خوشبختانه از کشورهای مختلف در جامعه المصطفی تحصیل می‌کنند که به‌صورت مفید و مؤثر در عرصه تبلیغ بین‌الملل موفق هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بابیان اینکه به برکت ایثارگری و اخلاص شهدا امروز در عرصه بین‌الملل موفق هستیم، افزود: با تشکیل جامعه المصطفی مشکل بزرگی که در تبلیغ بین‌المللی، عدم وجود مبلغ بومی برای مردم منطقه، کشور یا سرزمین خاص بود حل شد و نیروهای مستعد و دانشمند و صاحب اندیشه از نقاط مختلف جهان آشنا شدند و به تبلیغ اسلام ناب محمدی می‌پردازند.

امام‌جمعه مشهد در ادامه با اشاره به اینکه مسئله‌ای که در تبلیغ بین‌الملل قابل‌توجه است، شناخت شگرد شیطان و نحوه مقابله با آن است، گفت: تبلیغ امروز باید با معیارهای انقلاب اسلامی و باروحیه انقلابی مبلغ صورت گیرد تا بتواند در مقابل برنامه‌ها و شگردهایی که با اندیشه‌های اسلام ناب فاصله دارد مقابله کند.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغ بدون چاشنی مبارزه با دشمنان خدا مفید نخواهد بود، افزود: در همه جنبه‌ها به برکت انقلاب اسلامی، دشمن از برخوردهای خشن و سخت ناامید است و با جنگ نرم به ارزش‌ها و آرمان‌ها حمله می کند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مبلغ دینی در عرصه بین‌الملل جو شکن باشد واطلاع کافی از فرهنگ بومی منطقه تبلیغ خود داشته باشد، افزود: خوشبختانه تأثیری که جامعه المصطفی داشته است، در عرصه بین‌الملل توانسته مبلغانی را تربیت کند که بومی سرزمین‌های خود هستند و پس از یادگیری دوباره به کشورها برمی‌گردند و به تبلیغ دین می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه مشکلی که در عرصه تبلیغ بین‌الملل با آن مواجه هستیم جوسازی و فضاسازی علیه اسلام است، اظهار کرد: طلبه‌ها باید رسالت خود را انجام دهند؛ مبلغ نباید سوژه عملیات روانی شود، بلکه در مقابل تمام منکرات باید ایستادگی کند حتی اگر به نفع او نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha