جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
انتخابات لبنان

حوزه/ انتخابات مجلس نمایندگان لبنان بر اساس قانونی نسبی برگزار شد و طبق نتایج این انتخابات، حزب الله با کسب بیشتر میزان آراء ترجیحی، رتبه اول محبوبیت را به دست آورد و بعد از آن نیرو های "تغییر" قرار گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، انتخابات مجلس نمایندگان لبنان بر اساس قانونی نسبی برگزار شد و طبق نتایج این انتخابات، حزب الله با کسب بیشتر میزان آراء ترجیحی، رتبه اول محبوبیت را به دست آورد و بعد از آن نیرو های "تغییر" قرار گرفت.

شمار شرکت کنندگان در انتخابات از ۱۸۶۲۱۰۳ در سال ۲۰۱۸ به ۱۹۵۱۶۸۳ در سال ۲۰۲۲ رسید.

آمار نشان می دهد که حزب الله با دستیابی نمایندگان آن به ۳۴۷ هزار ۱۷۱ رأی ترجیحی، از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و محمد رعد رئیس فراکسیون "وفاداری به مقاومت" بالاترین آراء ترجیحی را (۴۸ هزار و ۵۴۳ رأی) در لبنان به دست آورد و بعد از آن حسن فضل الله (۴۳ هزار و ۲۳۴ رأی) و نبیه بری رئیس مجلس لبنان، (۴۲ هزار و ۹۱) رأی به دست آورده است.

نیرو های "التغییر" بعد از حزب الله در مرتبه دوم قرار گرفته و ۳۳۰ هزار و ۵۲۷ هزار نفر به لیست های این حزب رأی دادند.

در همین راستا، جنبش امل بعد از دستیابی نامزد های این جنبش به ۱۷۶ هزار و ۲۰ رأی، در مرتبه سوم قرار گرفت.

از سوی دیگر شخصیت های سنّی نزدیک به حزب الله، ۵۹ هزار و ۵۸۹ رأی ترجیحی، به دست آوردند.

در ائتلاف دوگانه دروزی ها، ۲۸۹۶ نفر به طارق الداود رأی دادند و از سوی دیگر فراکسیون حزب دموکراتیک لبنان ۱۲ هزار و ۶۷۹ رأی و وئام وهاب رئیس حزب توحید عربی، ۱۰ هزار و ۲۲۸ رأی کسب کردند.

امّا ائتلاف دوگانه از میان گروه های مستقل مسیحی، (ناجی البستانی، ایلی الفرزلی، میشل موسی، ابراهیم عازار) ۲۶ هزار و ۸۶۱ رأی به دست آوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha