جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ذوالنوری

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی بر لزوم تبیین نقش والای روحانیت در دفاع همه جانبه از اسلام و انقلاب اسلامی تاکید کرد.

تبه گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به دسیسه های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ایمان، جهاد، شهادت طلبی، ایثار، ولایتمداری، وحدت و توسل به اهل بیت(ع)، عواملی هستند که باعث شده ایران اسلامی در چهار دهه گذشته در برابر هجوم نظامی و دسیسه های بی شمار دشمنان پیروز شود.

وی با اشاره به نقش ارزنده روحانیت در دفاع مقدس و ایستادگی مردم ایران در برابر فتنه های دشمنان، خاطرنشان کرد: علما و فقها در طول تاریخ اسلام در هر نهضت و قیام در جهت اصلاح امور مردم و جامعه بر اساس دین و شریعت، نقش تأثیرگذار و تعیین کننده ای داشته و امروز هم اینگونه است و روحانیت و مردم همواره در کنار یکدیگر خواهند بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طلاب و روحانیون همواره مورد بغض دشمنان کینه توز بوده اند و ترور دو شهید بزرگوار در حرم رضوی نیز گویای این مسأله است، اظهار داشت: امروز که مستکبران جنگ نیابتی را در کنار مرزهای ایران به راه انداخته اند، روحانیت، شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، تریبون ها و منبرهای نماز جمعه و جماعات و مجالس اهل بیت(ع) پشتیبان جبهه ها و موجب دلگرمی رزمندگان اسلام بود، تصریح کرد: روحانیون در رده های مختلف مدیریتی و مسؤولیتی نیز در دفاع مقدس، در هدایت و مقاومت رزمندگان بسیار تأثیرگذار بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور با اشاره به نقش تبلیغی رزمی روحانیت در دوران دفاع مقدس چه در جبهه ها و خط مقدم و چه در پشت جبهه ها و همه شهرها و روستاها، گفت: روحانیون همواره با حضور مؤثر و سخنرانی های خود موجب تقویت ایمان، اعتقاد و روحیه مردم و رزمندگان بودند.

وی همچنین جنگ و جهاد روحانیون در جبهه ها را مورد توجه قرار داد و گفت: چه بسیار روحانیون و طلبه هایی که حتی هویت طلبگی خود را پنهان می کردند و در کنار رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند که قطعا تعداد این طلبه های گمنام، آمار ۴ هزار شهید روحانی را بسیار افزایش می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور اظهار کرد: روحانیت همواره برای دفاع از اسلام و انقلاب در میدان مبارزه و در کنار همه مردم حضور داشته است و همانگونه که نفوذ کلام امام راحل(ره) در پیروزی و پیشبرد انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل داشت، امروز هم دشمنان ولایت و رهبری را نشانه گرفته اند و همه باید مراقب باشند خون شهدا پایمال نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha