شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ امضای تفاهم نامه وزارت بهداشت، ‏حوزه علمیه و دانشگاه‎‎‎‎‎ها‎

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، وزارت بهداشت‏ و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها‏، در دو بخش ارتقای سلامت معنوی و اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‏مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها‏، امروز در دو بخش ارتقای سلامت معنوی و اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت تفاهم نامه امضا کردند.

ببینید:

این تفاهم نامه در مراسمی در محل وزارت بهداشت، با حضور آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‏‏‏ و حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها‏ به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه وزارت بهداشت، حوزه‌های علمیه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همکاری‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه سلامت معنوی و جوانی جمعیت را آغاز می‌کنند.

وزیر بهداشت در حاشیه امضای این سند از طلاب روحانیون و کارشناسان علوم دینی خواست تا در حوزه سلامت معنوی و جوانی جمعیت نظام سلامت را با هر سه ابزار آموزش، پژوهش و تبلیغ یاری دهند.

آیت الله اعرافی هم ضمن تاکید بر تخصصی بودن امور بهداشت و درمان، خواستار نقش آفرینی حوزه‌های علمیه در ترویج سبک زندگی اسلامی شد و تاثیر این اقدامات ترویجی را در سلامت معنوی مردم قابل توجه دانست.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی هم امضای این تفاهم نامه همکاری علمی و آموزشی دو نهاد حوزه و دانشگاه با وزارت بهداشت در حوزه جوانی جمعیت افزایش نسل و سلامت معنوی را زمینه ساز دستاوردهای بزرگ در برخورداری از جامعه‌ای سالم و پویا دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    من متوجه نمیشم، قراره چه اتفاقی بیافته؟! ابتکار این کار از طرف کی بوده؟! اگر از وزارت بهداشت بوده که مصیبتی است و واویلایی!!!! اگر وزارت بهداشت هر چه عوارض و عارضه و موانع مانند سقط جنین ها و غربالگری های آسیب زا و عقیم سازی ها و تغذیه عقیم ساز و .... را که از ناحیه وزارت بهداشت( و به عبارت بهتر وزارت پزشکان است) و از جانب پزشکان بردارد، درصد بالایی از مشکلات حوزه جمعیت حل می شود. اگر قرار است این اتفاق بیافتد خوب است و گرنه حوزه و نهاد هم بروند زیر بلیط و نظر وزارت بهداشت که عملا فاجعه ای بزرگتر خواهد بود در حالیکه در هیچ برهه ای از تاریخ اسلام به این اندازه به متخصص آن هم متخصص صرفا تجربه گرا و دین گریز و آنهم متخصصی که اعتراف به عدم قطعی و یقینی بودن داشته هایش دارد و آنهم متخصصی که عملا و به عیان اعتراف و بلکه افتخار به پیروی و دستور پذیری از سازمان صهیونیستی آمریکایی WHO دارد، میدان داده نشده است و بر مال و جان و ناموس شیعه مسلط نشده است. ظاهرا خبر های خوشی در راه نیست!!!!!!