جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: باید آمادگی نظامی و دفاعی خود را در نوآورانه‌ترین شکل حفظ کنیم و همواره برای ارتقای معنویت و استحکام ارتباط قلبی با خداوند و انس با قرآن تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امروز در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای ستاد گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر آذربایجان شرقی گفت: باید آمادگی نظامی و دفاعی خود را در نوآورانه‌ترین شکل حفظ کنیم و همواره برای ارتقای معنویت و استحکام ارتباط قلبی با خداوند و انس با قرآن تلاش کنیم.

وی تدبر در آیات الهی، اقامه نماز اول وقت و حضور در مجالس معنوی و مذهبی بین نیروهای مسلح را دارای اهمیت فراوان دانست و بر تشویق نیروها از سوی فرماندهان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، با بیان اینکه دشمن از وارد کردن ضربه نظامی به ما ناامید است، اظهار کرد: دشمن هوشمندی و اخلاص نیروهای مسلح ما را می‌بیند و مشاهده می‌کند که توان مقابله با نیروهای مسلح ما را ندارد، اما با استفاده از ابزارهای پیچیده درصدد نفوذ است تا هویت جوان ایرانی را به هویت موردپسند آمریکا و استکبار تغییر دهد.

وی، تغییر توازن سیاسی و نظامی را مهم‌ترین نتیجه عملیات بیت‌المقدس دانست و ادامه داد: تغییر توازن سیاسی و نظامی در جنگ و منطقه خلیج فارس به سود جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین و برجسته‌ترین نتیجه عملیات بیت‌المقدس بود که کسب پیروزی‌های بزرگ در آن به دست آمد.

امام جمعه تبریز افزود: وقتی نیروهای عراقی می‌خواستند وارد خرمشهر شوند بنی‌صدر با این فکر که آن‌ها را داخل شهر بکشانیم و سپس خفه کنیم، باعث سقوط این شهر شد و همه کارشناسان نظامی به این سیاست و طرح غلط هشدار می‌دادند، اما او توجهی نکرد و اتفاقی افتاد که نباید می‌افتاد.

وی با اشاره به اهمیت سیاسی و نظامی آزادسازی خرمشهر یادآور شد: از بعد سیاسی عراق با از دست دادن خرمشهر تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد و به عبارتی خرمشهر برگ برنده عراق محسوب می‌شد که با آزادسازی به دست رزمندگان اسلام و عقب نشینی تحقیرآمیز و مفتضحانه ارتش دشمن، رژیم عراق داشت به پایان خودش نزدیک می‌شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و برهم خوردن توازن در منطقه به زیان آمریکا، تحولات مهمی به وقوع پیوست و تحمیل جنگ بر اساس این فرض طراحی و اجرا شد تا با مهار و تعدیل جمهوری اسلامی، مجدداً توازن به سود آمریکا برقرار شود، ولی فتح خرمشهر که در نظر استکبار جهانی و وابستگانش به منزله سقوط عراق و فروپاشی کشورهای منطقه ارزیابی می‌شد، خط بطلانی بر نقشه‌های استکبار و ارتجاع کشید.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای مقابله با تغییر توازن در خلیج فارس و خاورمیانه مبادرت به تقویت جبهه میانی خودش کرد، گفت: استکبار با ایجاد جو روانی و تبلیغاتی چنین القا می‌کرد که منطقه در آستانه یک تحول عظیم است و نتایج آن به سود انقلاب اسلامی ایران خواهد بود و تلاش می‌کرد به اعراب و سران کشورهای وابسته بگوید ما پشت شما هستیم، اما فتح خرمشهر توازن را به‌طورکلی به سود ایران تغییر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم افزود: کسانی که در آن دوران در خرمشهر حضور داشتند، می‌دانند که دشمن چه موانعی را ایجاد کرده بود و به جای درخت، آهن کاشته بودند که بالگردها نتواند بنشیند یا هلی بورد انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر نشان داد امکان آزادسازی همه ملت‌های تحت ستم استکبار و آزادسازی فلسطین وجود دارد، نیازمند فداکاری و تلاش است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha