شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هدیه رهبری

حوزه/ استاد قاسم مقدمی، قاری قرآن دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب بود که پس از اتمام مراسم مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، استاد قاسم مقدمی قاری ممتاز بین المللی تاکنون چندین مرتبه از سوی مقام معظم رهبری مورد تقدیر و تحسین قرار گرفت اما هدیه اخیر رهبر معظم انقلاب برای او خاطره انگیز شده است.
این کارشناس قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب، بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم در جلسه حضور داشتم تا از بیانات ایشان استفاده کنم. بعد از اتمام مراسم، محافظان گفتند که حضرت آقا شما را به حضور طلبیدند. معظم له در اتاق پشت حسینیه روی صندلی نشسته بودند که من وارد اتاق شدم. ابهت، بزرگی و سیمای نورانی ایشان تمام وجودم را تسخیر کرده بود؛ به حدی که از یک تشکر ساده هم عاجز مانده بودم.
وی افزود: حضرت آقا به بنده فرمودند: «بنده تلاوت‌های شما را می‌پسندم و این را برادران اطراف بنده می‌دانند. امروز هم تلاوت بسیار خوبی داشتید. هم انتخاب آیات و هم روش خواندن شما خیلی مناسب و تاثیرگذار بود و من شما را خواستم که از شما تشکر کنم و دعا می‌کنم در این مسیر بیش از پیش موفق باشید.» بعد از آن، انگشتری را از دست مبارکشان بیرون کشیدند و به بنده هدیه کردند.
مقدمی با بیان این که تشویق‌های رهبر معظم انقلاب بسیار جالب و دلگرم کننده است، بیان داشت: ایشان در جایگاه رهبری نظام با آن همه دغدغه و مسائل به امور قرآنی و قاریان توجه دارند و پیگیر امور هستند و تشویق و توصیه می‌کنند. خدا را شاکرم که تلاوت‌های بنده مورد توجه حضرت آقا قرار گرفته و این اتفاق روحیه و انرژی فراوانی برای ادامه کار به من داده است.
وی گفت: قبل از شیوع کرونا در محفل حضوری جامعه قرآنی تلاوت کردم ولی حجمش کم بود. ایشان گفتند: «خیلی خوب بود ولی کم خواندید.» بنده عرض کردم چون حجم آیات کم است. ایشان مهندسی جدیدی از تلاوت آیات کم ارائه کردند که می‌شود آیات کم را چند دقیقه بیشتر تلاوت کرد. این مهندسی برای من بسیار جالب بود.
این قاری ممتاز بین المللی که از سال ۱۳۸۵ تاکنون چندین مرتبه در محضر رهبر انقلاب تلاوت کردند، افزود: در یکی دیگر از تشویق‌های حضرت آقا که برای من بسیار جالب بود مربوط به اولین محفل قرآنی در دوره شیوع کرونا است که به صورت غیرحضوری برگزار شد. ایشان در بیان مقایسه قاریان جمهوری اسلامی نسبت به قاریان مصری نام سه نفر از قاریان ایرانی را بیان کردند که یکی از آنها، نام بنده بود.
استاد مقدمی متولد سال ۱۳۶۳ است. او از دوران نوجوانی تاکنون در مسابقات متعددی شرکت کرده و حائز رتبه‌های برتر شده که مهم‌ترین آنها کسب رتبه نخست رشته تلاوت در مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور نمایندگانی از ۶۷ کشور جهان و کسب رتبه نخست مسابقات بین المللی کشور هندوستان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی است. وی به عنوان مبلغ قرآن کریم به کشورهای متعدد عربی، اروپایی و آسیایی سفر کرده است.
در سال ۱۳۹۸ نیز رهبر معظم انقلاب تلاوتی از استاد مقدمی را از رادیو قرآن استماع کرده و ضمن ابراز رضایت از این تلاوت فرمودند: «اگر صدای مجری نبود گمان می‌کردم این یک تلاوت مصری است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    آفرین بر فرزند برومند خوزستان و اهواز که خوش درخشید