پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز، خواستار توجه ویژه دولت به موضوع مهم دریاچه ارومیه شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای اداری استان، گفت: با وجود اینکه حذف ارز ترجیحی برکات مختلفی برای اقتصاد کشور از جمله حذف سودجوئی قاچاقچیان و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی و ممانعت از پایمال شدن حق و حقوق مردم داشته است، اما باید توجه داشت برخلاف وعده دولت مبنی بر افزایش قیمت چهار قلم، امروز شاهد تغییرات زیاد قیمتی در انواع کالاها و اقلام مصرفی مردم هستیم.

وی اظهار کرد: مردم به ویژه اقشار کم بضاعت از گرانی ها ناله دارند و در عذاب هستند که باید دست اندرکاران دولتی فکری عاجل در این زمینه بکنند.

آل هاشم خواستار توجه ویژه دولت به موضوع مهم دریاچه ارومیه شد و ادامه داد: باید توجه داشت که تداوم و تشدید طوفان های نمکی نه تنها آذربایجان شرقی که آذربایجان غربی و حتی ساکنان استان زنجان را به شدت تهدید می کند و اگر روند کنونی تداوم یابد، تخلیه تعدادی از شهرها دور از ذهن نخواهد بود.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه در گذشته اعلام کردند مشکلات دریاچه ارومیه حل شده است، اما در عمل چنین نبوده است و هرچند گذشته ها نیز تلاش کردند، اکنون نیاز به تلاش بیشتر از سوی دولت احساس شده و البته ضرورت دارد.

آل هاشم، تامین آب شرب تبریز از رود ارس، تسریع در بهره برداری از خط آهن جلفا به چشم ثریا، تامین خوراک کارخانجات آلومینای ایران و معادن نفلین سینیت کلیبر و نیز توجه ویژه به مراکز دینی و فرهنگی از جمله حوزه های علمیه که در پیشنهادات استانی جای آنها خالی است، را از جمله مطالبات مردم آذربایجان شرقی از دولت سیزدهم بیان کرد.

وی بر اهمیت لجستیکی آذربایجان شرقی اشاره و اضافه کرد: ایجاد خطوط ریلی در این استان می تواند موجب رونق و گسترش توریسم درمانی و فرهنگی و نیز توسعه صنعت گردشگری با وجود طبیعت بکر استان خواهد شد که در نتیجه اقتصاد ایران و منطقه را متحول می کند.

امام جمعه تبریز یادآور شد: برای توسعه صنعت گردشگری آذربایجان شرقی باید انگیزه های لازم و کافی در بین مدیران و دست اندرکاران دولتی ایجاد شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha