جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار آیت الله اعرافی با اولین کاردینال آفریقایی واتیکان

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه دیدارهای بین‌الادیانی در واتیکان با اولین کاردینال‌ آفریقایی دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و هیئت همراه با کاردینال پیتر تورکسون، رییس آکادمی پاپی علوم اجتماعی ملاقات و گفتگو کردند.

مدیر حوزه های علمیه در این دیدار خطاب به کاردینال تورکسون گفت: من به جهات متعدّدی به شما علاقه دارم از جمله اینکه شما از قارّه آفریقا هستید و من بارها به آفریقا سفر کرده و از مراکز الهیات مسیحی در آفریقا بازدید داشت ام و همواره بر تعامل میان تشیّع و کاتولیک تأکید نموده ام.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: یکی از مهمترین ویژگی های حوزه های علمیه شیعه، غنای تعالیم تشیّع در عرفان شیعی و معارف عقلی و فلسفی آن است و با تکیه بر مکاتب عمیق فلسفی اسلامی، نقد بنیان های فلسفی غربی همواره در دهه های اخیر صورت گرفته و در عرصه های علوم انسانی و اجتماعی به ویژه از منظر اسلام و آموزه های اهل بیت علیهم السلام، شاهد تحوّلات و تولیدات فکری ارزشمندی در حوزه های علمیه هستیم و امیدواریم با رویکردهای تحوّلی حوزه و گسترش رشته ها و گرایش های جدید تطبیقی، این روند رشد مضافی پیدا نماید.

آیت الله اعرافی ضمن ارائه پیشنهادهای مشخّص برای توسعه همکاری ها، ابراز امیدواری کرد این سفر و به ویژه ملاقات با جناب پاپ نقطه عطفی در تعاملات فیمابین باشد.

در ادامه دیدار، کاردینال پیتر تورکسون، رییس آکادمی پاپی علوم اجتماعی واتیکان ضمن اشاره به سابقه تاریخی این آکادمی، گفت: علم و دین هیچگاه با یکدیگر تضادّی نداشته و ضرورت دارد نهادها و مراکز علمی دینی، پیشگامان تحوّلات علمی به ویژه علوم اجتماعی و انسانی باشند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعّالیت های آکادمی علوم اجتماعی، از تحوّلات حوزه های علمیه در این عرصه استقبال کرده و ابراز امیدواری نمود همکاری های علمی، نشست های تخصّصی و تعاملات مشترک، تقویت شود.

در این دیدار، ظرفیت های نهادهای مهم حوزوی از جمله حوزه علمیه خواهران، جامعة المصطفی ص العالمیة، جامعة الزهراء س، دفتر تبلیغات اسلامی و مراکز علمی پژوهشی حوزه نیز تشریح گردید.

لازم به ذکر است کاردینال پیتر تورکسون غنایی الأصل از شخصیت های تأثیرگذار واتیکان در سال های اخیر بوده و ریاست شورای اساقفه غرب آفریقا، ریاست شورای پاپی عدالت و صلح و ریاست نهاد خدمت به پیشرفت جامعه انسانی در کارنامه کاری وی وجود دارد. ایشان دکترای تفسیر متون مقدّس از مؤسسه پاپی کتاب مقدّس دارند و به شش زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، عبری و آفریقایی صحبت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha