جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پناهیان

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ریشه بی حجابی، گفتن «به من چه» است؛ عنصر امر به معروف و نهی از منکر به حجاب ربط دارد و ریشه حجاب را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، شامگاه یکشنبه در گردهمایی مبلغین قرارگاه عمار که در مدرسه علمیه منصوریه شیراز برگزار شد، در خصوص امر به معروف، اظهار کرد: بی تعهدی، بی مسئولیتی و اجتماعی نبودن مقابل امر به معروف است.

وی در ادامه با تصریح اینکه نباید بروکراسی مقابل امر به معروف باشد، اضافه کرد: بروکراسی احساس مسئولیت اجتماعی را کاهش می دهد، جوامع پیشرفته دنیا نیز اکنون در بروکراسی مانده اند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند «مردم باید نظارت بر رفتار مدیران داشته باشند، در تصمیم گیری ها دخالت کنند و اقداماتی که می خواهند انجام دهند برای آنان امکان پذیر باشد، حکمرانی باید مردم سالارانه باشد».

وی با بیان اینکه امر به معروف با موعظه و دعوت متفاوت است، افزود: بی تعهدی و بی تفاوتی عامل دعوت نکردن است؛ کار مبلغین دعوت به امر به معروف است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در خصوص احیای امر به معروف نیز مطرح کرد: اگر مشارکت مردم را در اداره امور افزایش دهیم، امر به معروف را احیا کرده ایم، همچنین باید بروکراسی کاهش پیدا کند.

وی به موضوع عفاف و حجاب نیز اشاره و بیان کرد: ریشه بی حجابی گفتن «به من چه» است؛ عنصر امر به معروف و نهی از منکر به حجاب ربط دارد و ریشه حجاب را افزایش می دهد.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: نخستین جایی که باید امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود، مساجد و هیئات مذهبی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق نیز این جلسه با اشاره به اینکه مدرسه علمیه منصوریه یکی از قدیمی ترین مدارس علمیه سطح استان فارس و کشور است، اظهار کرد: مدرسه منصوریه سند تشیع مردم شیراز است.

وی در ادامه با تصریح اینکه در طول تاریخ روحانیت شیعه بزرگانی در مدرسه علمیه منصوریه حضور داشته اند، اضافه کرد: مرحوم سید نعمت الله جزایری، آیت الله مکارم، آیت الله سید عبدالله طاهری و همچنین مرحوم آیت الله حائری، آیت الله شب زنده دار، آیت الله حدائق، آیت الله ملک حسینی و ... در این مدرسه حضور داشته اند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: آیت الله مکارم شیرازی فرمودند که بودن در مدرسه علمیه منصوریه سر قفلی دارد، جای جای این مکان علمایی بودند که مفاخر روحانیت به شمار می رفتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha