دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خانم برقعی

حوزه / سرکار خانم برقعی با بیان اینکه حوزویان در تبلیغ بین الملل نقش آفرین باشند، گفت: امروز ضرورت تبلیغ بین الملل بیش از گذشته روشن است و مبلغان این عرصه باید با ابزار مورد نیاز آن آشنا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در مراسم اختتامیه اولین دوره تربیت مبلغ زباندان که با همکاری مشترک اداره کل تبلیغ جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و مؤسسه بین المللی رسالت برگزار شد، ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری این دوره، تصریح کرد: اگر گزارش این دوره‌ها خدمت مقام معظم رهبری مدظله العالی ارائه شود، باعث خوشحالی ایشان خواهد شد، بنابراین از همه افرادی که در برگزاری این دوره زحمت کشیدند، خالصانه تشکر می‌کنم.

حوزویان در تبلیغ بین الملل باید نقش آفرین باشند

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه امروز تبلیغ جایگاه ویژه ای دارد، اظهار داشت: کار پیامبران و امامان در این مسیر، تبلیغ آشکار و روشن بوده است. امروز جهاد تبیین، همان تبلیغ روشن و آشکار است.

برقعی با بیان اینکه امروز ضرورت تبلیغ بین الملل بیش از گذشته روشن است، گفت: این دوره به عنوان عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات نامیده می‌شود و وظیفه افرادی که در این عرصه کار می‌کنند، سنگین تر است.

وی افزود: دشمن تمام ارزش‌ها و آرمان‌های ما را مورد حمله قرار داده و از انقلاب اسلامی و دین اسلام هویت زدایی می‌کند، بنابراین امروز وظیفه سنگینی به دوش حوزویان است و حوزه‌های علمیه باید ورود کنند و نقش آفرین باشند.

ابزار مورد نیاز در تبلیغ بین الملل

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اگر ما به عنوان طلاب حوزه‌های علمیه پذیرفتیم که ادامه‌دهنده راه انبیا هستیم، باید این وظیفه سنگین را به عهده بگیریم.

برقعی با بیان اینکه اگر ما به اقیانوس بیکران ائمه اطهار علیهم‌السلام متصل شویم، کارهای بسیار مؤثری می‌توانیم انجام دهیم، عنوان کرد: تبلیغ بین الملل نیاز به بستر و ابزار خاصی دارد که یکی از آنها علم و بصیرت است، ما باید با بصیرت و علم در این مسیر وارد شویم. جایی که علم نداریم و یا آگاهی کمی داریم، آن را کسب کنیم و یا اظهار نظر نکنیم.

وی تأکید کرد: ما برای تبلیغ بین الملل باید غرب و تحول علمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی غرب را بشناسیم تا تبلیغ ما مؤثر واقع شود.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه افزود: بعد از علم و بصیرت، بحث مهم در تبلیغ بین الملل، کنشگری است. دشمن همیشه برای ما نقشه و طرح دارد، ما در تبلیغ نباید منفعل برخورد کنیم و منتظر باشیم تا دشمن کاری کند تا ما واکنش نشان دهیم.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند که مرتجع عمل نکنید، مرتجع کسی است که غرب گرا است، این سخنان رهبری به ما خط می‌دهد.ما باید برای تبلیغ بین الملل مقتدرانه به میدان بیاییم.

هویت یک زن شیعی و زن تراز انقلاب را به دنیا نشان دهیم

وی با بیان اینکه ما باید هویت یک زن شیعی و زن تراز انقلاب را به دنیا نشان دهیم، عنوان کرد: ما باید در تبلیغ، تفکر و تعقل را معیار قرار دهیم، ما با تعصب نمی توانیم مکتب اسلام را پیش ببریم و دیگران را به اسلام دعوت کنیم، ما باید به فطرت و عقلانیت برگردیم. انسان فطرتا طالب حقیقت، علم، ایمان و عدالت است و ما می‌توانیم با این موارد می‌توانیم تشیع را به دیگران نشان دهیم.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان با بیان اینکه بانوان می‌توانند از فرماندهان حکومت مهدوی باشند، اظهار امیدواری کرد که بانوان تمدن ساز در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تربیت شوند تا به زودی شاهد ظهور حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha