جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجتبی فاضل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فاضل، گفت: رسانه ها باید صداقت و صحت در انتشار اخبار را رعایت کنند تا از هر گونه گمانه زنی و بولد شدن اخبار به صورت غیرصحیح از سوی دشمنان جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در دیدار مدیر عامل خبرگزاری رسا که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، به نقش آفرینی روحانیت در ادوار گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیت بعد از مشروطیت تا به امروز مشق سیاسی خوبی داشته است و آثار فاخری مثل «تنبیه‌الامة و تنزیه‌الملة» مرحوم آیت الله میرزا محمد حسینی نائینی و دیدگاه سیاسی امام خمینی رحمة الله علیه در ولایت فقیه در مسئله سیاست و اسلام سیاسی تجربه خوبی است و برای دنیا قابل شنیدن است.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت رسانه ها بویژه رسانه های حوزوی در مسائل اجتماعی افزود: واقعیت این است که امروز دنیا با قدرت رسانه ای خود در حال مدیریت افکار عمومی و جامعه است و امروز باسواد بودن به معنای این است که کسی بتواند تغییراتی را در جامعه رقم بزند.

سرپرست حوزه های علمیه خواهران، با بیان این که رسانه ها باید صداقت و صحت در انتشار اخبار را رعایت کنند تا از هر گونه گمانه زنی و بولد شدن اخبار به صورت غیرصحیح از سوی دشمنان جلوگیری کنند، ادامه داد: این امر رسالت رسانه‌ها را بسیار سنگین کرده است تا اخبار را به گونه‌ای انعکاس دهند که در راستای درست گویی، واقع گویی و معطوف به هدف بودن باشند.

وی، با اشاره به نگاه ویژه اسلام و انقلاب اسلامی به مقام و جایگاه زنان، خاطرنشان کرد: هویت بخشی به خواهران که از سوی امامین این انقلاب اتفاق افتاده است، امری مهم و قابل توجه است و نشان از توجه این بزرگواران به مقام زنان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، حوزه های علمیه خواهران را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امروز شاهد فعالیت های خوبی از سوی خواهران طلبه در سطح جامعه هستیم و نیاز است این فعالیت ها مورد توجه رسانه ها باشد و خبرگزاری رسا نیز می تواند با برگزاری گفت و گوها و جلسات مستمر در راستای تدوین نقشه راه، یاریگر حوزه های علمیه خواهران باشد.

وی، با اشاره به اهمیت رسانه و اطلاع رسانی به عموم مردم، بیان داشت: مجموعه روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران بنای بر همکاری دارد تا بتوانیم از ظرفیت خود در مجموعه خبرگزاری رسا برای ارتقاء و تقویت مبانی دینی نظام اسلامی و تحقق شعارهای انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha