سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، قاطعیت دستگاه قضا را در کاهش مشکلات بسیار مؤثر خواندند و تاکید کردند: اگر قوه قضائیه اقتدار داشته باشد بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس قوه قضائیه، ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه قضا با اشاره به برخی از کمبودها و کاستی های موجود در دستگاه قضا، برخی از قوانین دست و پاگیر را عامل تاخیر در رسیدگی به پرونده ها دانست و گفتند: گاهی به دلیل همین قانون های دست و پا گیر، رسیدگی به یک پرونده چند ماه عقب می افتد؛ باید کاری کرد که این بهانه ها برچیده بشود و سرعت عمل پیدا بیشتر شود، این اتفاق سبب خواهد شد که افراد بیشتری به حق شان برسند.

ایشان، بر لزوم همکاری سایر دستگاه ها با قوه قضاییه در راستای کاهش پرونده ها و جرائم تاکید و با اشاره به نقش مهم مسائل اقتصادی و گرانی ها در پیدایش برخی ناهنجاری ها تصریح کردند: برخی از این مسائل مستقیما اثر منفی اش متوجه دستگاه قضا می شود و برای کاهش آن چاره ای جز همکاری با قوه قضاییه نیست.

این مرجع تقلید نفوذ افراد نا اهل در بین دستگاه ها را از دیگر مشکلات موجود دانست و تاکید کردند: این موضوع از جمله مسائل پیچیده ای است که افراد نفوذی در دستگاه ها دارند آن را انجام می دهند مسائل پیچیده اقتصادی از جمله سرقت های اقتصادی، رانت خواری، رشوه خواری که باید برای اینها تدبیر و فکر کرد.

ایشان افزودند: در زمان قبل از مسئولیت شما در جرائد منتشر شد که فلان تشکیلات چند هزار خودرو به صورت غیرقانونی وارد کرده است. قطعا یک نفر به تنهایی نمی تواند این کار را بکند و قطعاً با نفوذ در دستگاه‌های دیگری دست به این کار زده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اطاله دادرسی را از مشکلات همیشگی ذکر و تصریح کردند: برای کاهش هرچه بیشتر دوران دادرسی باید قوانین دست و پاگیر حذف شود؛ ممکن است بعد از اینکه حکم هم صادر شد باز هم در پیچ و خم قانون بیفتد و اعتراض کنند که قانون یا حکم ایراد داشته است.

این مرجع تقلید، قاطعیت دستگاه قضا را در کاهش مشکلات بسیار مؤثر خواند و تاکید کردند: اگر قوه قضائیه اقتدار داشته باشد بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

ایشان، ابراز داشتند: متأسفانه در میان قضات هم افراد خاطی هست این ها را باید اصلاح کرد تا مشکل قاضی نداشته باشیم.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کردند: الحمدلله حوزه علمیه در کنار دستگاه قضا قرار دارد؛ اینکه دستگاه قضا بتواند از این ظرفیت و به ویژه بهره‌گیری از فضلا و نخبگان آن استفاده کند بسیار مهم است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای اظهار کردند: شما با داشتن سوابق و تجربیات زیاد در دستگاه قضا باید با شجاعت به جنگ مشکلات بروید و از مخالفت این و آن هراسی نداشته باشید.

معظم له در پایان ضمن دعا برای حل مشکلات کشور و آرزوی توفیق دست اندرکاران و مسؤولان قوه قضاییه، آمادگی خود را برای هرگونه کمک در این مسیر اعلام داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha