جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت:  کمیته امداد برای ایجاد ارائه خدمات فرهنگی و دینی به مددجویان نیاز به همکاری با حوزه‌های علمیه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در جلسه توجیهی طرح ۳۱۳ و در جمع مبلغین هجرت بلند مدت و مستقر حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برگزار شد، گفت: برای افرادی که در مجموعه کمیته امداد مشغول هستند دعا می‌کنم‌ که زیر سایه امام زمان (عج) بتوانند به رسالت خود در خدمت‌رسانی به نیازمندان به‌خوبی عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که خدمت به نیازمندان توفیق بزرگی برای نیروهای کمیته امداد است که نباید از آن غافل شد، ادامه داد: کمیته امداد و حوزه‌های علمیه دو ظرفیت عظیم فرهنگی در کشور هستند که اگر در کنار هم قرار بگیرند می‌توانند خدمات فراوانی به جامعه هدف خود ارائه دهند.

وی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) منشاء خدمات ارزشمندی به محرومان و نیازمندان است، به طوری که رویکرد نوع دوستی را در کارهای خیر در جامعه نشر و ترویج داده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در تفاهم نامه مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره)، حوزه علمیه قزوین در قبال تأمین و معرفی نیروی انسانی موردنیاز در راستای ارائه خدمات فرهنگی، مذهبی، مشاوره ای، برگزاری نشست های آموزشی مشترک، و ... همکاری خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به حدیثی از حضرت محمد (ص) پرداخت و تصریح کرد: خداوند عاملان و کارگزارانی بر روی زمین دارد که از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کنند، این افراد در روز قیامت بدون حساب وارد بهشت می‌شوند چراکه از ایتام آل‌محمد (ص) کفالت می‌کنند و این ایتام همان محرومان و نیازمندان هستند به همین علت باید بگوییم که اجر شما حساب و کتاب ندارد.

وی ادامه داد: رسیدگی به مستضعفان و محرومان جامعه از کارهای اساسی و مورد تاکید در اسلام است و نباید آن را کم اهمیت شمرد.

وی اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است هرچقدر تعامل روحانیون با این نهاد و خانوارهای تحت حمایت به‌ویژه خانوارهای در معرض آسیب بیشتر باشد به حل مشکلات این خانواده‌ها کمک خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:مسئولین کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) باید حمایت همه جانبه از طلاب و فضلای حوزه علمیه قزوین در طرح ۳۱۳ داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: کمیته امداد برای ایجاد تحول در مسائل مختلف نیاز به همکاری با حوزه‌های علمیه است، و همیشه توانسته در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی خدمات فراوانی انجام دهد .

وی اطلاع رسانی مبلغین از فعالیتهای خود را بسیار تاثیرگذار دانست و بیان کرد: شما روحانیون و مبلغین طرح هجرت که در روستا ها و مساجد شهر برنامه های مختلفی در همه عرصه ها دارید باید تلاش نمایید که تولید محتوا داشته باشید تا آحاد مردم به نقش مهم روحانیت هم به خوبی آگاهی پیدا نماید.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: طلاب همیشه در همه سختی‌ها پشگام بوده و امیدواریم از این به بعد نیز حضوری مستمر داشته باشند، لذا باید تلاش کنیم پیوند بین حوزه و مردم مستحکم‌تر از همیشه شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: امروز دشمنان و استکبار جهانی در تلاش هستند که در فضای مجازی وایجاد شبهه آرمانها وارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد آماج حملات ناجوانمردانه خود قرار دهد که باید در عرصه فضای مجازی ورسانه نیز اهتمام جدی داشته باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha