سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: تاریخ نشان داده است که دوستی و رفاقت با کشوری مانند اسرائیل غاصب هرگز نمی تواند برای طرف مقابل حاشیه امن ایجاد کند، بنابراین ایجاد روابط دیپلماتیک بین کشورهای اسلامی و رژیم اسرائیل غاصب به نوعی یک بازی سیاسی است.

ماموستا فایق رستمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: آمریکایی‌ها در منطقه خاورمیانه و جهان به حدی مرتکب جنایات ضدبشری و کودنا ترور شده اند که محلی برای دفاع از خود نگذاشتند.

امام جمعه سنندج گفت: با نگاهی به تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی به خوبی متوجه چهره واقعی آمریکایی ها در حقوق بشر خواهیم شد، آمریکایی ها از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل ملت ایران ایستادند و به نوعی در تلاش بودند که این انقلاب را حاشیه ببرند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یورش نیروهای اسرائیلی به مردم فلسطین در مسجد الاقصی و توهین به داشته ها و اعتقادات مردم مسلمان این کشور، اظهار داشت: امیدواریم روزی فرا رسد که قدس؛ اولین قبله گاه مسلمین از دستان این ایادی کفر و استبداد آزاد شود.

ماموستا رستمی تشریح کرد: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی به جای موضع گیری در مقابل جنایات اسرائیلی ها، دست دوستی به سمت این کشور کودکش و متجاوز دراز کرده‌اند که این خود مایه ننگ برای جهان اسلام محسوب می شود، زیرا صهیونیست‌ها در عمل نشان داده اند که دشمن اصلی اسلام هستند و دشمنی خود را با استفاده از روش های مختلف به تمام جهانیان نشان داده اند.

وی گفت: تاریخ نشان داده است که دوستی و رفاقت با کشوری همانند اسرائیل غاصب هرگز نمی تواند برای طرف مقابل حاشیه امن ایجاد کند، بنابراین ایجاد روابط دیپلماتیک بین کشورهای اسلامی و رژیم اسرائیل غاصب به نوعی یک بازی سیاسی است که کارگردانان آن آمریکایی‌ها و غربی‌ها هستند و بازیگر اصلی آن رژیم صهیونیستی است که در این میان این جهان اسلام است که بیشترین زیان را از این بازی سیاسی خواهد دید.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جهان اسلام امروز نیازمند داشتن بصیرت است تا بتواند حق را از باطل تشخیص دهد، لذا برخی از سران کشورهای عربی اسلامی که دست دوستی به سمت اسرائیل دراز می کنند فاقد بصیرت دینی و سیاسی هستند و بی گمان چوب این بی‌خردی را این سران اسلامی به زودی خواهند خورد و وحدت مسلمین به نوعی محقق نخواهد شد.

امام جمعه موقت سنندج افزود: صهیونیست ها در این بازی سیاسی که با اعراب آغاز کرده‌اند یک هدف اصلی را دنبال می‌کنند و آن جلوگیری از ایجاد وحدت واقعی در جهان اسلام است.

ماموستا رستمی گفت: امیدواریم که سران این کشورهای اسلامی عمق این فاجعه را به خوبی درک کنند و بیش از این به کشوری همانند اسرائیل باج ندهند زیرا همین باج دادن به اسرائیل خود زمینه‌ای برای تضعیف انسجام و همگرایی مسلمین در بحث وحدت که سفارش اکید رسول اکرم (ص) می باشد، خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha