جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پذیرش خواهران

حوزه/ معاون آموزش موسسه آموزش عالی نورالزهرا(س) زنجان، از پذیرش داوطلبان تحصیل در مقطع سطح چهار در این موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران به عنوان تنها مرکز پذیرش سطح ۴ در شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم مالکی، معاون آموزش موسسه آموزش عالی نورالزهرا(س)زنجان، در رابطه با کیفیت و کمیت حضور طلبه‌ها در نیمه دوم سال تحصیلی و پذیرش مقطع عالی(سطح سه) و مقطع دکتری(سطح۴) ۱۴۰۲-۱۴۰۱ گفت: در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به دلیل اینکه شیوع کمتر بیماری کرونا، تمامی کلاس‌های موسسه نورالزهراء(س) به صورت حضوری برگزار شد و صرفا تعدادی از واحدهای درسی به دلیل غیربومی بودن اساتید، با استفاده از ظرفیت سامانه مَدرس، تدریس و برگزار شد و هم اکنون نیز امتحانات پایانی به صورت کاملا حضوری برگزار می‌شوند.

وی در رابطه با کیفیت حضور طلاب و تعامل با اساتید گفت: هر قدر طلاب و اساتید حضور منظم و فعال داشته باشند، به همان نسبت به لحاظ علمی پیشرفت خواهند داشت، حضوری شدن کلاس‌ها این امکان را فراهم کرد که تعامل استاد و طلاب در شرایط بهتری صورت پذیرد. اگرچه مباحثات و تعامل بین خود طلاب و نیز ارتباط مستقیم با مسئولان آموزشی، خود نقطه عطفی‌ست که اگر متوجه آن باشیم از این بابت شاکر خداوند متعال خواهیم بود. زیرا در نبود این امکان در ایام شیوع کرونا، جای خالی این نوع ارتباطات بسیار ملموس بود و آسیب‌های خاص خود را داشت.

خانم مالکی در ادامه گفت: اگرچه تعدادی از واحدهای درسی با استفاده از ظرفیت مَدرس و اساتید مرکز مدیریت قم تدریس و برگزار شد، اما تلاش ما بر این بود که به بهترین وجه این ارتباط بین استاد و شاگرد برقرار باشد، اگرچه مشکلاتی هم از بابت ارتباط زنده با تعدادی از اساتید داشتیم و با مشکل قطع و وصل شدن صدا و ارتباط دوطرفه و ... مواجه بودیم، اما حتی الامکان تمام تلاش خود را جهت بهبود شرایط به کار بستیم.

وی در ادامه به پذیرش سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: برای سال تحصیلی آینده در دو رشته فقه و اصول و مشاوره تا تاریخ ۳۱خرداد ثبت نام به عمل آمد و الحمدلله استقبال خوبی از جانب داوطلبین صورت گرفت، به ویژه در رشته مشاوره استقبال قابل توجهی دیده می‌شود.

معاون موسسه آموزش عالی نورالزهرا(س)زنجان همچنین تصریح کرد: پس از مدت‌ها تلاش و پیگیری مدیر موسسه آموزش عالی نورالزهراء(س) زنجان، توانستیم مجوز رسمی سطح چهار(دکتری) را اخذ کنیم که در روز ۱۷تیر هم‌زمان با آزمون سطح عالی، آزمون سطح ۴ یا همان دکتری نیز برگزار خواهد شد. ثبت نام سطح چهار نیز در تاریخ ۳۱ خرداد به پایان رسید و اکنون تمامی داوطلبان مشغول آماده شدن برای حضور در جلسه آزمون هستند.

خانم مالکی در ادامه بیان کرد: به دلیل اینکه مقطع تحصیلی سطح چهار در حوزه های علمیه خواهران، تقریبا در شمالغرب کشور تدریس نمی‌شود و هیچ مکان آموزشی در این سطح پذیرش ندارد، لذا این موسسه افتخار پذیرش از سراسر شهرهای همسایه را نیز دارد و برای ثبت نام داوطلبین سطح ۴ به تمامی شهرهای شمالغرب کشور از طریق اتوماسیون و سایر طرق اطلاع‌رسانی شد و تعدادی از داوطلبین از شهرهای دیگر ثبت نام کردند که به رقابت با سایرین خواهند پرداخت.

وی در پایان گفت: امتحانات پایان ترم سطح سه، تا ۹ تیر ادامه دارد و امیدواریم تمامی طلبه‌های عزیز، در این ارزشیابی پایانی سرفراز و موفق باشند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha