شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
المصطفی

حوزه/ یادگیری زبان برای هر طلبه نیاز ضروری است و دانستن زبان بدون فرهنگ کشورها و مناطق، امری ناقص است. زبان و فرهنگ لازم و ملزوم هم هستند و توقع این است که فضلای المصطفایی بتوانند جوابگوی خیل عظیم علوم آل الله و اسلام در دنیا باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نجفی، رئیس مدرسه علوم و معارف اسلامی جامعة المصطفی به همراه تعدادی از طلاب این مدرسه از مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی بازدید کردند.

وی مطالبی را درباره وضعیت آموزشی طلاب مدرسه بیان کرد و در ادامه حجت الاسلام ساجد، رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی، گزارش مختصری شامل معرفی مدارس و فعالیتهای مجتمع زبان و فرهنگ شناسی را ارائه نمود و با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های این مجتمع، اظهار داشت: این مجتمع یکی از سه حوزه دانشی جامعه المصطفی است و حلقه مفقوده حوزه علمیه می باشد.

وی جهان را تشنه دریافت داشته های عمیق و ارزشمند حوزه علمیه دانست و ادامه داد: مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی یکی از ساحت های جدی جامعةالمصطفی به شمار می‌رود و این مجتمع برای ارائه ظرفیتها و داشته های جامعةالمصطفی به دنیا آمادگی لازم را دارد و باید در مورد تقویت زبان و فرهنگ کوشش شود.

حجت الاسلام ساجد، در ادامه اظهار داشت: یادگیری زبان برای هر طلبه نیاز ضروری است و دانستن زبان بدون فرهنگ کشورها و مناطق، امری ناقص است. زبان و فرهنگ لازم و ملزوم هم هستند و توقع این است که فضلای المصطفایی بتوانند جوابگوی خیل عظیم علوم آل الله و اسلام در دنیا باشند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه درحال حاضر این مجتمع با بهره‌گیری از توان دانشی ۱۷۰ استاد، ۱۲۰۰ دانشجو از ۵۴ ملیت مشغول تحصیل علوم هستند، اظهار کرد: بهترین راه ارتباط، زبان و فرهنگ است؛ لذا از دوره‌های a level و o level تا PHD در ۱۴ زبان در مجتمع تدریس می‌شود.

در پایان این جلسه، طلاب و معاون آموزش مدرسه علوم و معارف اسلامی از مدارس و بخش‌های مختلف مجتمع نیز بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha