پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسن رسولی

حوزه/ دبیر زکات بنیاد هدایت گفت: نشست آموزشی زکات هفته آینده برای ۴۵ نفر از امامان فعال در عرصه زکات برگزار می شود و از منتخبین دوره در امر مشاوره زکات بهره گیری خواهد شد.

حجت الاسلام حسن رسولی، دبیر میز تخصصی زکات بنیاد هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت فریضه زکات، گفت: زکات ۵۹ مرتبه در قرآن آمده که ۲۷ مرتبه آن در کنار نماز واقع شده است و حدود ۲۰۰۰ روایت نیز در مورد زکات داریم و معروف است کسی که زکات ندهد، نمازش قبول نیست.

وی، اهمیت جایگاه زکات را یاد آور شد و افزود: زکات در تعالی جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی جایگاه ویژه ای دارد و درآمدی است از مردم برای مردم و راهی برای رسیدن مردم به عدالت می باشد.

دبیر زکات بنیاد هدایت با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در میز تخصصی زکات بنیاد هدایت، عنوان کرد: سال گذشته نرم افزار جامع زکات طراحی شد که محتوای آموزشی و نحوه محاسبه زکات در آن قرار داده شد و در نسخه جدید نیز قرار است امکان ثبت تجربه و گزارش گیری از عاملین زکات و همچنین محاسبه کسر مخارج زکات به این نرم افزار اندرویدی اضافه شود.

حجت الاسلام رسولی ادامه داد: در همین راستا دوره آموزشی غیر حضوری زکات در کانال «خانه امام» در حال برگزاری است که در هفت فصل برگزار می‌شود و در پایان هر فصل آزمون گرفته می شود و در نهایت به ۳۰ نفر از برندگان تور زیارتی قم و هدایای دیگر اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام رسولی به برگزاری نشست آموزشی زکات نیز اشاره و اظهار کرد: روزهای ۱۵ و ۱۶ تیرماه نشست آموزشی تکمیلی زکات برای ۴۵ نفر از امامان فعال در عرصه زکات برگزار خواهد شد و در این دوره فشرده نکات مربوط به زکات، آشنایی با گفتمان امامت، موضوع تجربه نگاری و موضوع بارش ایده و روش های مختلف جذب از نحوه مراجعه تا مصارف زکات و همچنین انگیزه سازی برای پرداخت زکات و ... ارائه خواهد شد.

وی یکی از خروجی های نشست اخیر هفته آینده را آموزش و تربیت مشاورین زکات دانست و افزود: افراد موفق در این عرصه به عنوان مشاور زکات در کانال خانه امام در کنار ما به فعالیت خواهند پرداخت و از ظرفیت ها و توانایی های آن ها در عرصه جمع آوری زکات استفاده خواهیم کرد.

دبیر میز تخصصی زکات بنیاد هدایت در پایان خاطرنشان کرد: از بین ۳۰ هزار مسجد فعال در کشور نزدیک به ۳ هزار نفر از امامان فعال در عرصه زکات و علاقه مندان به فعالیت در این عرصه به ما لبیک گفته اند و در طرح بنیاد هدایت همه زکات جمع آوری شده در همان محل و روستا و برای امور مردم همان منطقه مصرف خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha