جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماندگاری

حوزه/ کارشناس مذهبی در جمع مسئولان هیئات مذهبی کشور گفت: انتقاد خوب است؛ اما نباید دلسرد شویم؛ نباید دیگران را دلسرد کنیم؛ رئیس جمهور در این ۱۰ ماه کارهای فراوانی انجام داده است؛ البته دیکته نانوشته غلط ندارد و قطعا مشکلاتی در کار بوده است؛ اما به این کارهای انجام شده باید شاکر باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در پانزدهمین همایش هیئت های محوری و برگزیده کشور که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد، با بیان اینکه امروز هیات و مسجد خط مقدم انقلاب است، اظهار داشت: خداوند به حضرت زکریای نبی(ص) می فرماید که می خواهم به تو پسری بدهم؛ حضرت عرض کرد هم من سالخورده ام و هم همسرم توان فرزند آوردن ندارد؛ خداوند در پاسخ می فرماید که این ها را می دانم، اما برای خدای تو کاری نشد ندارد؛ این سخن خداوند باید موردتوجه هیاتی ها باشد.

وی افزود: خداوند به حضرت مریم(س) هم می فرماید من بدون همسر به تو فرزند می دهم و این کار برای حضرت باری تعالی نشد ندارد؛ ما فقط باید کارگر خداوند باشیم، اگر اینگونه باشد، برای او کاری ندارد که غیرممکن ها را انجام دهد.

این خطیب حوزوی گفت: ۴۳ سال از پیروزی انقلاب گذشته و به جای اینکه مردم باور کنند همه برکات از انقلاب است، دشمن القا می کند که همه مشکلات از انقلاب است و به دنبال وارونه نشان دادن واقعیت است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تاکید کرد: عمروعاص به معاویه می گوید که اگر سه کار کنی مصداق آیه تطیهر که اهلبیت(ع) هستند را منفورترین افراد می کنی؛ نخستین کار این است که رابطه مردم را با حق قطع کنی؛ در آن زمان اهلبیت(ع) حق بودند و امروز ولی فقیه حق است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سه سال است که بیانیه نوشته اند و چند نفر از خواص ما این بیانیه را دقیق خوانده اند. دشمن به قدری دیدنی و شنیدنی در فضای مجازی برای ما درست کرده که پیام ولی خدا را نمی خوانیم.

این کارشناسی مذهبی تصریح کرد: شگرد دوم دشمن سیاه نمایی است؛ به قدری دروغ پراکنده می کنند که حتی جوانان به عاشورا و نماز خواندن امیرالمومنین(ع) شک می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اضافه کرد: هیات ها نهایتا ضدانقلاب نمی شوند و سکولار می شوند؛ یک بار وقتی به جلسه ای دعوت شدم مسئول جلسه به من می گفت سیاسی صحبت نکن.

وی ابراز کرد: سومین کاری که دشمن می کند، بدل سازی است؛ امیرالمومنین(ع) اصلی را از مردم بگیرد، امیرالمومنین جعلی می دهد؛ امروز مرجع تقلید جعلی توسط دشمنان به مردم معرفی می شود و متاسفانه در اغلب فتنه ها سروکله یک یا چند روحانی پیدا می شود.

این خطیب حوزوی خاطرنشان کرد: امام راحل سه حادثه را انقلاب معرفی کردند؛ نخست انقلاب علیه استبداد یا همان انقلاب اسلامی بود؛ حتی روحانیون به امام(ره) می گفتند که با دم شیر بازی نکن، شاه رفتنی نیست؛ امام در جواب می فرمودند که شما قیام لله بکنید؛ خداوند هم پشتیبان شما خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: انقلاب دوم ما تسخیر لانه جاسوسی بود که بخشی از دانشجویان خط امام پای کار آمدند. انقلاب سوم نیز شهادت شهید بهشتی بود؛ بعد از انقلاب پیامبر(ص)، انقلاب ایشان دور خورد؛ ابوسفیان زمان خلیفه سوم و پس از ۲۰ سال از رحلت پیغمبر، عصای خود را روی قبر حمزه می کوبد و می گوید که ای حمزه، انقلاب تو امروز به دست من افتاده است.

وی مطرح کرد: در انقلاب ما منافقین آمدند روی کار و شهادت شهید بهشتی چهره منافقین را افشا کرد؛ تا سال ۶۰ مردم نمی دانستند که چه کسی حق می گوید؛ اما بعد از انقلاب صف مردم از امثال رجوی و سرکرده های منافقین جدا شد؛ بنابراین شکستن باطن منافقین برای خداوند کاری ندارد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: امام بزرگوار ما فرمودند که دفاع مقدس ابهت ابرقدرت ها را شکست؛ در هم شکستن داعش هم از کارهای بزرگ انقلاب گونه ما بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری عنوان کرد: انقلاب ما در چهار اصل خلاصه می شود؛ نخستین اصل معتقد بودن به کلمه «الله اکبر» است. انقلاب سخت است و مردم وقتی سختی را می پذیرند که بدانند خداوند جبران می کند؛ اسلام نیز یک مکتب انقلابی است و خداوند می گوید که من جبران می کند.

وی افزود: صبر بر طاعت، معصیت و مصیبت سه صبری است که سخت است؛ اما طاعت بر این امور ثواب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تاکید کرد: امروز برخی از جوانان برای ارتباط برقرار کردن با یک فوتبالیست حاضر است دو روز جلوی ورزشگاه بخوابد؛ خداوند در آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» می گوید با من باش؛ متاسفانه برخی از افراد با امام حسین(ع) رفیق هستند ولی با خداوند رفیق نیستند؛ با پای پیاده کربلا می روند اماهنوز دو رکعت نماز نخوانده اند.

وی ادامه داد: همه دارند گناه می کنند، چرا ما گناه نکنیم؛ صبر کنید ببینید خداوند چگونه جبران می کند. پیغمبر فرمودند که جوانی که در گناه خود را حفظ می کند مانند شهید است، بلکه بالاتر از شهید است.

این کارشناسی مذهبی تصریح کرد: دومین شرط قرارداد با خداوند الحمدلله است. خداوند فرموده که در امتحان شکر بندگان کمی هستند که شاکر باشند.

وی مطرح کرد: ما اگر مشغول نیمه پر لیوان شویم، نمی توانیم نیمه خالی را ببینیم؛ در این صورت است که می گوییم خدایا بر داده ها و نداده هایت شکر؛ لذا نصف ایمان صبر و نصف دیگر شکر است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: ما در زمان نایب امام زمان(عج) اگر شاکر باشیم، خداوند مزد این شکر را خود امام زمان(عج) قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری عنوان کرد: سومین رمز قرارداد با خداوند، «سبحان الله» است؛ ما می گوییم که برای باران آمدن استغفار کنید، می گوید چرا در اروپا که کسی استغفار نمی کند باران فراوان می بارد؛ در قرآن می فرماید خدا مادیات را به بی دین ها و برکت را به با ایمان ها می دهد.

وی افزود: ما مامور به انجام وظیفه ایم و نتیجه دست خدایی است که آگاه تر است که چه چیزی بر ما خوب و چه چیزی بد است.

این خطیب حوزوی گفت: رمز چهارم «لا اله الاالله» است؛ من در جلسات می گویم که ارزاق گران شده؛ اما رزاق که تغییر نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تاکید کرد: هر کس لااله الاالله را باور کند، امام رضا(ع) می فرماید که امیدوار خواهد بود؛ کسی که این کلمه را باور کند، مجاهد می شود.

وی ادامه داد: کسی که به دنبال منفعت است، هیچ جایی بهتر از درگاه خدا منفعت وجود ندارد؛ متاسفانه منیت ها کار ما را خراب کرده است.

این کارشناسی مذهبی تصریح کرد: پیغمبر(ص) در پاسخ دختر عزیز خود تسبیحات حضرت زهرا(س) به او هدیه داد و لااله الالله هم ذکر دیگری است که پیامبر(ص) توصیه کردند؛ این تسبیحات اربعه، عرش خدا را حفظ کرده است، زندگی ما را نمی تواند نگه دارد؟ باید باور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اضافه کرد: خداوند در قرآن می فرماید که شما مشکل ایمان و تقوا دارید؛ اگر این دو باشد، من همه نعمت ها را به شما می دهم؛ متأسفانه مردم خدا را تکذیب می کنند، خدا هم آن ها را به حال خود وامی گذارد.

وی ابراز کرد: خدا اگر بخواهد کسی عزیز شود، می شود؛ ابوذر روحی را کسی نمی شناخت؛ اما به دلیل اخلاصی که داشت، امروز عزیز مردم شده است و در تمام دنیا این سرود بر سر زبان ها افتاده است.

این خطیب توانا خاطرنشان کرد: سرود «سلام فرمانده» زمانی بر سر زبان ها افتاد که دشمنان می گفتند مردم به دلیل گرانی ها با امام زمان(عج) مشکل داند؛ اما این سرود نشان داد که مردم پای اعتقادات خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: انتقاد خوب است؛ اما نباید دلسرد شویم؛ نباید دیگران را دلسرد کنیم؛ رئیس جمهور در این ۱۰ ماه کارهای فراوانی انجام داده است؛ البته دیکته نانوشته غلط ندارد و قطعا مشکلاتی در کار بوده است؛ اما به این کارهای انجام شده باید شاکر باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 0
    سلام فرمانده به مقوله ای حکومتی تبدیل شده اینو دیگه همه میدونن