جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سکولاریسم

حوزه/ مدیر مدرسه خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: کسانی که در حوزه‌های علمیه و دیگر مکان‌های مذهبی همانند هیئات و تشکل‌های دینی فعال هستند، باید به دقت مواظب نفوذ بدون سر و صدای جریانات سکولاریسم و دین ستیز باشند.

حجت الاسلام سید محمد نبوی مدیر مدرسه خاتم الانبیاء(ص) سنندج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، اظهار داشت: قدرت رسانه‌ای امروز به یک سلاح مهم برای هر کشوری تبدیل شده است، چرا که تجربه در عمل نشان داده، تاثیرات جنگ نرم بسیار طولانی‌تر از جنگ کلاسیک و نظامی است.

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء(ص) سنندج گفت: بعد از پایان یافتن ۸ سال جنگ تحمیلی، دشمن جبهه خود را به سمت جنگ نرم تغییر داد و مقصد حملات خود را زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی کشورمان قرار داده است.

این استاد حوزه تاکید کرد: در میان مراکز دینی و فرهنگی، توجه اصلی دشمن در تخریب و به حاشیه بردن حوزه‌های علمیه می‌باشد و در این راه برای تخریب و تضعیف حوزه علمیه از هر نقشه و توطئه‌ای استفاده می‌کند.

حجت الاسلام نبوی ایجاد پروژه نفوذ در حوزه علمیه را یکی از نقشه‌های دشمن برای از بین بردن پویایی حوزه دانست و یادآور شد: بهترین مدرک برای این موضوع، فعالیت تفکرات سکولاریسم برای حاشیه سازی علیه حوزه‌ها و مدارس علوم دینی است.

وی با اشاره به اینکه خطر سکولاریسم، ادیان الهی را به شدت تهدید می‌کند، خاطر نشان کرد: تفکرات سکولاریسم که منشاء آن دنیای غرب و لیبرالیسم می‌باشد، در تلاش است تا دین و شریعت را گوشه نشین کند، بنابراین در اولین قدم خود، بحث «اخلاقیات» را پیش می‌کشند که در پس این شعارها، دشمن برنامه‌های بسیاری برای تخطئه دین در سر می‌پروراند.

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء (ص) سنندج خاطرنشان کرد: کسانی که در حوزه‌های علمیه و دیگر مکان‌های مذهبی همانند هیئات و تشکل‌های دینی فعال هستند، باید به دقت مواظب نفوذ بدون سر و صدای جریانات سکولاریسم و دین ستیز باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha