جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اهمیت آشنایی سراسر کشور با تولیدات علمی حوزه علمیه قم، گفت: نیاز داریم تا تولیدات غنی را از قم خارج کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین قوامی، رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، با اشاره به تولیدات علمی حوزه علمیه قم در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: متأسفانه زمانی که از قم خارج می‌شویم، پژوهش‌های علمی انجام شده کمتر در جامعه منتشر می‌شود.

وی افزود: البته لازم است که بخشی از تولیدات علمی قم با واقعیت‌های جامعه نیز گره بخورد.

امام جمعه همدان با اشاره به اهمیت آشنایی سراسر کشور با تولیدات علمی قم و حوزه علمیه، مطرح کرد: نظام علمی و حاکمیتی لازم است با ظرفیت‌های علمی موجود در قم آشنا شوند.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشکده‌ها در قم، مطرح کرد: نیاز داریم تا تولیدات غنی را از قم خارج کنیم و تنها منحصر به قم نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه فعالیت بنیادهای علمی همانند بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در سراسر کشور، اقدامی قابل تحسین است، خاطرنشان کرد: راه اندازی مراکز تخصصی در حوزه‌های علمیه سراسر کشور و توزیع فعالیت‌های پژوهشی از نکاتی است که باید به آن توجه شود.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین قوامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، خواستار راه اندازی نمایندگی بنیاد در استان همدان با همراهی دفتر نمایندگی ولی فقیه و حوزه علمیه استان شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha