دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مولوی حسینی امام جمعه طبسی مسینا

حوزه/ امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با اشاره به پیام رهبرمعظم انقلاب به مناسبت حج امسال، گفت: رهبر فرزانه انقلاب، مقاومت در برابر قدرت های متجاوز به ویژه آمریکا را از جمله پیام‌های حج دانستند.

مولوی سید محمد حسینی، امام جمعه اهل سنت طبس مسینا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند ضمن تبریک عید سعید قربان و گرامیداشت دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: روز عید قربان، یکی از بزرگ‌ترین اعیاد الهی است.

وی با بیان این‌که عید قربان عید بندگی خدا، غلبه بر هواهای نفسانی، بریدن از تعلقات مادی و قربانی کردن جان و مال در مقابل خداوند بزرگ است، تصریح کرد: تقوا محصول مراسم حج و قربانی کردن است و انسان بایستی طوری زندگی کند که در برابر تهاجمات شیطان محفوظ بماند.

مولوی حسینی خاطرنشان کرد: عید قربان یعنی من هیچ هستم و عالم هستی در مقابل خداوند هیچ است و همه چیز فدای او باشد و تسلیم محض بودن را عید قربان به نمایش می گذارد.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با بیان این نکته که عید قربان زمان عشق و ایثار خاندان ابراهیم(ع) تجدید می شود و یاد می گیریم در برپایی احکام الهی از همه چیز خود بگذریم، اظهار کرد: عید قربان یعنی وظایف و تکالیف را بر تمایلات نفسانی خود مقدم کرده و خشنودی خدا را بخواهیم.

مولوی حسینی با تاکید بر ضرورت سنت قربانی کردن در جامعه، متذکر شد: سنت قربانی باید همواره احیا شود اما نکات بهداشتی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا اضافه کرد: بهتر است که گوشت قربانی در عید قربان به سه قسمت تقسیم شود، بخشی از این گوشت به مهمانان، بخشی به فرزندان و بخش دیگری به مساکین و نیازمندان اهدا شود.

مولوی حسینی با اشاره به پیام رهبرمعظم انقلاب به مناسبت حج امسال نیز بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب، مقاومت در برابر قدرت های متجاوز به ویژه آمریکا را از جمله پیام‌های حج دانستند.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha