دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه/ آیت اللهمحسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر امروز در عرصه امنیت، هویت و قدرت دفاعی توانسته‌ایم، در دنیا خودمان را اثبات کنیم، به‌خاطر از خودگذشتگی شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای گیلانی مقیم قم، گفت: اگر امروز در عرصه امنیت، هویت و قدرت دفاعی توانسته‌ایم، در دنیا خودمان را اثبات کنیم، به‌خاطر از خود گذشتگی شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم بوده است و این شخصیت و هویت ملی شهدا، ما را به اینجا رسانده است؛ لذا تجلیل و تکریم از شهدا و خانواده مکرمشان که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، یک عمل واجب می‌باشد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم افزود: در روزگار ما که دشمنان با امپراطوری رسانه‌ای خود در صدد تضعیف باورهای اعتقادی و تغییر سبک زندگی اسلامی خانواده ها و جوانان ما هستند، الگوسازی از سیره عملی شهدا، تکریم شهیدان و قدردانی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و جهاد، یکی از مهمترین کارهای فرهنگی و مقابله با هجمه‌های شوم فرهنگی دشمنان است.

مقابله با جنگ نرم با عمل به وصیت‌نامه‌های شهدا

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه تجربیات دفاع مقدس می‌تواند، چراغ راه آینده کشور باشد، خاطرنشان کرد: امروز یکی از بهترین راه های مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمن، ترویج آموزه‌های اخلاقی و تربیتی بسیار ارزشمند وصیت‌نامه شهداست؛ آموزه‌های مهمی چون؛ خودباوری، ایثار و از خودگذشتگی، روحیه جهادی و انقلابی، توصیه به فرهنگ عفاف و حجاب، استکبارستیزی، عدم سازش با دشمن و از همه مهمتر، عصاره و بیت‌الغزل سیره شهدا در این وصیت‌نامه‌ها، تبعیت از ولایت فقیه و حمایت از روحانیت راستین است. توصیه‌ام این است که اعضای محترم این ستاد، گنج‌های نهفته دوران دفاع مقدس را کشف و برای نسل جدید و آینده کشور اطلاع‌رسانی کنند و این یک نوع جهاد تبیین است و جهاد تبیین نیز واجب است.

الگوسازی با استفاده از نقاط برجسته خانواده‌های شهدا

آیت‌الله فقیهی در بخش دیگر سخنانش، ضمن قدردانی از اعضای ستاد یادواره شهدای گیلانی مقیم قم، یکی از رسالت‌های مروجان فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را، تکریم و تجلیل از خانواده‌های شهدا دانست و تأکید نمود: شهادت در حقیقت محصول تلاش مجموعه‌ای از انسان‌هاست.

وی افزود: این جوانی که جبهه رفت و شهید شد، فقط خودش نبود که مجاهدت کرد؛ پدر شهید، مادر شهید، همسر و فرزندان شهید هم مجاهدت کردند که او رفت. از همه مهمتر، مجاهدت این‌ها ادامه دارد؛ چراکه این‌ها که صبر می‌کنند، این‌ها که شکایت نمی‌کنند، این‌ها که این خون را مایه افتخار خودشان می‌دانند، این‌ها که مایه تشویق دیگران به جهاد می‌شوند، آبروی یک ملت هستند. این‌ها الگو هستند و اگر خدای ناکرده خانواده‌های شهدا غیر از این، رفتاری از خود نشان می‌دادند، چه‌بسا فاجعه جبران‌ناپذیری پیش می‌آمد. پس ما مکلف هستیم، از این الگوها درس بگیریم و این اسوه‌ها و ارزش‌های کم‌نظیر اخلاقی و تربیتی را برجسته و به دیگران منتقل کنیم.

دشمن در صدد از بین بردن فرهنگ جهاد و شهادت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان اظهار کرد: دشمنان در تلاش‌اند که ارزش‌های شهید را به‌تدریج کمرنگ کنند و در مواردی به ضد ارزش تبدیل کنند و جای حق را با باطل و حقیقت را با دروغ و شهید را با جلاد عوض کنند و حتی نام شهدا و اصل شهادت را از ذهن مردم پاک کنند. توصیه‌ام به شما بزرگوارانی که با صداقت و اخلاص تمام و برای رضای خداوند منان و حضرت ولی‌عصر(عج) در این عرصه تلاش می‌کنید، این است که نگذارید، دشمنان انقلاب، دشمنان امام و دشمنان خط جهاد و شهادت، در بین مردم و جوانان نفوذ کنند و این سرمایه عظیم الهی را کمرنگ کنند.

به خادمی شهدا افتخار می‌کنیم

حجت‌الاسلام عبدالرحیم علیزاده، مسئول ستاد یادواره شهدای گیلانی مقیم قم نیز، در ابتدای این دیدار، ضمن ارائه گزارشی، عنوان کرد: از بین ۸ هزار شهید استان گیلان، بیش از ۱۶۰ شهید روحانی هستند که در طول تاریخ انقلاب زحمات فراوانی کشیده و با خون خود، باعث سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.
وی در ادامه با بیان این که به خادمی شهدا افتخار می کنیم افزود: شهدا ولی نعمت ما هستند و ما موظف هستیم تا در راستای قدردانی از نعمت های امنیت، عزت و اقتداری که به واسطه خون شهدا به دست آمده است، خدمت به خانواده شهدا و تلاش برای ترویج فرهنگ جهادو شهادت را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی در پایان یادآور شد: تاکنون دو یاد واره برگزار شده است که اولین یادواره در سال ۹۴در حسینیه سیدالشهداء گیلانی های مقیم قم و دومین یادواره در سال ۹۵در مجتمع امام خمینی(ره) با حضور علما، مسئولین استان های قم، گیلان، خانواده های شهدا و با سخنرانی سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس استان گیلان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha