دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی باید حفظ شود تا جرأت و جسارت اقدام به موقع را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از دفتر امام جمعه زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار حسینعلی میر، دادستان نظامی استان اظهار داشت: کار سازمان قضائی نیروهای مسلح حساس و مهم است و گستردگی استان و کمبود نیروهای تحت اختیار به سختی کار اضافه می‌کند.

امام جمعه زاهدان افزود: با همت بلند و تلاش خالصانه خداوند به کار برکت خواهد داد و بیشتر به اهداف مد نظر خواهید رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان کرد: موقعیت مرزی سیستان‌وبلوچستان، انجام قاچاق‌های متعدد و نیز ردوبدل شدن حجم زیادی از پول باعث آلوده شدن سیستم‌های مختلف خواهد شد که طبعا نیروهای نظامی و انتظامی از این جهت مستثنی نیستند و باید توجه داشت که آلوده شدن سیستم نظامی و قضایی به مراتب آسیب‌زاتر است.

وی ادامه داد: یک بخش کار این است که اگر تخلفی صورت گرفت بر اخبار محرمانه تحفظ و به تناسب جرم برخورد صورت گیرد و در ادامه بدون ذکر نام اطلاع رسانی شود زیرا ممکن است ذکر نام افراد محدودیت قانونی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: شاید بتوان مشخص کرد که در طول یک سال چه میزان پرونده رسیدگی و با چه تعدادی از افراد برخورد شده است که حسن انجام اینکار بازدارندگی دیگران از وقوع جرم و نیز احساس امنیت و عدالت در بین مردم است و این گونه نیست که چون فرد منتسب به یک دستگاه نظامی و انتظامی است طرف او را بگیرند و حق مردم ضایع شود.

وی خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها با رعایت انصاف شد و ادامه داد: اگر یک تخلف توسط فرد نظامی علیه مردم صورت می‌گیرد نباید با فشار به دنبال گرفتن رضایت از افراد شاکی باشید.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی باید حفظ شود و جرأت و جسارت اقدام به موقع را داشته باشند، اما از طرفی باید ترس هم وجود داشته باشد که خلاف قانون عمل نکنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: گاهی در بدنه دستگاه‌ها یک رقابت ناسالم ایجاد می‌شود به گونه‌ای که گاهی در درون بخش‌های مختلف نیروها و گاهی بین نیروهای انتظامی، مرزبانی، ارتش و سپاه است و باید به نحوی در این خصوص تدبیر شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی خواستار پیشگیری از وقوع تخلفات شد و عنوان کرد: بخشی از کار با برگزاری جلسات توجیهی و اطلاع رسانی هاست و بخش دیگر نیز سرمایه گذاری در زمینه‌های انگیزشی، معنوی و دینی است که تقویت تعهد دینی از وقوع تخلفات جلوگیری خواهد کرد و بخش دیگر نیز حفاظت و صیانت فیزیکی درون سازمانی است و باید به گونه ای تدبیر شود که زمینه خلاف کمتر وجود داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha