یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسین الهی نژاد

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیش از ۲۰ اثر، بیشترین عنوان کتاب را در حوزه مهدویت تألیف کرده و به زیور طبع آراسته اند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین الهی‌نژاد در آیین رونمایی از پوستر همایش بین المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی» که امروز به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: معظم له در مورد انتظار، بیان می دارند که حرکت و انتظار در کنار هم می باشند و از هم جدا شدنی نیستند.
دبیر علمی همایش مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی افزود: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در جمله ای دیگر گفته‌اند، همیشه یاد آن حضرت را در دل هایمان زنده نگه داریم و سعی کنیم از طریق اصلاح اعمال خود زمینه ظهور حضرتش را هرچه بیشتر فراهم کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد خاطرنشان کرد: از این جملات برداشت می شود که انتظار باید نهضت بخش، پویا و حرکت آفرین باشد.
وی مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را جریان ساز در حوزه مهدویت دانست و گفت: این جریان سازی حاصل سال ها تلاش علمی این فقیه مهدوی می باشد که آثار پژوهشی بسیاری را به دنبال داشته است.
رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی افزود: اگر در طول تاریخ اسلامی، وقتی که آثار و خروجی های علمی مرتبط با مهدویت را رصد کنیم می‌بینیم که اگر این تطور را از ابتدای تاریخ تشیع در نظر داشته باشیم، در عصر حضور ائمه(ع) بیشترین آثار متعلق به فضل بن شاذان با هفت کتاب بوده است.
وی با اشاره به کتب تولید شده در زمینه مهدویت و در دوران ابتدایی غیبت کبری افزود: در این میان مرحوم کلینی با هشت کتاب بیشترین آثار علمی را در این زمینه داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد بیان داشت: در کل دوران تاریخ اسلام تاکنون حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) با بیش از ۲۰ اثر، بیشترین عنوان کتاب را در حوزه مهدویت تألیف کرده و به زیور طبع آراسته است.
وی گفت: این همایش از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با اشراف بیت مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی برگزار خواهد شد.
دبیر علمی همایش مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اظهار کرد: در این همایش با عنایت به اینکه این فقیه مهدوی آثار خوبی را در حوزه مهدویت دارند و دست اساتید و پژوهشگران باز است، تولیدات علمی متعدد و متنوعی را خواهیم داشت.
وی با تأکید بر برگزاری ۲۵ تا ۳۰ کرسی علمی با موضوع مقاله های علمی همایش عنوان داشت: این کرسی ها تا رسیدن به زمان برگزاری همایش برگزار خواهند شد تا از وزانت علمی و تحلیلی خوبی برخوردار باشد.
در ادامه این مراسم پوستر همایش بین المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی» توسط حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن صافی فرزند ایشان، حجت الاسلام والمسلمین لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد دبیر علمی این همایش رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha