دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه نباید با عدم آگاهی آب در آسیاب دشمن ریخت، تأکید کرد: احیای دریاچه ارومیه یک امر ضروری است، ولی متأسفانه چند صباحی است خشکی دریاچه دستاویزی برای اختلاف قرار داده شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از نشانه های تقوا توجه و بزرگ شمردن شعائر الهی است. غدیرخم از شعائر الهی است و باید این روز را با عظمت جشن بگیریم و اعمال مستحبی آن را انجام دهیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت غدیر، بر لزوم بزرگداشت هرچه با شکوه تر این عید و نام امیرالمومنین علی علیه السلام تأکید کرد و گفت: باید هرچه داریم در بزرگداشت باشکوه این عید و به خصوص اطعام روز غدیر که به آن سفارش بسیاری شده است، استفاده کنیم.

خطیب جمعه ارومیه ناهماهنگی بین ادارات و دستگاه های اجرای استان را یکی از مشکلات اساسی برشمرد و تصریح کرد: ادارات مختلف باید در کنار انجام وظایف ذاتی خود به صورت هماهنگ باهم برخی اولویت های استان را پیگیری کنند. سازمان برنامه ریزی استان باید در این زمینه ورود کرده و موضوع را مدیریت کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع قاچاق پوشاک، خاطرنشان کرد: متأسفانه در چند سال اخیر قاچاق بی‌رویه پوشاک به تولید داخلی ضربات جبران ناپذیری زده است و لازم است مسئولین در این باره چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب دریاچه ارومیه و لزوم به کارگیری راهکارهای علمی اصلاح الگوی کشت و آبیاری و اتمام طرح‌های انتقال آب، گفت: برای خروج از این وضعیت همه مسئولین باید تمام همت خود را به کار بگیرند و مردم نیز با کمک و همچنین صرفه‌جویی و اصلاح سبک مصرف و درخواست از خدای متعال به روند احیای دریاچه کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه نباید با عدم آگاهی آب در آسیاب دشمن ریخت، تاکید کرد: امروز احیای دریاچه ارومیه یک امر ضروری است، ولی متأسفانه چند صباحی است خشکی دریاچه دستاویزی برای اختلاف قرار داده شده است، نباید موضوع دریاچه ارومیه را سیاسی، قومیتی و امنیتی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha