دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام کفشس

حوزه/ امام جمعه سه‌قلعه گفت: بر خلاف تصور برخی افراد حجاب، یک مقوله اجتماعی بوده و یک مسئله شخصی نیست.

حجت الاسلام هادی کفشی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که بر خلاف تصور برخی افراد حجاب، یک مقوله اجتماعی بوده و یک مسئله شخصی نیست.

امام جمعه سه‌قلعه ادامه داد: خداوند در آیه ۳۱ سوره نور، سه مرتبه در خصوص مقوله حجاب و اهمیت آن تاکید داشته‌اند که نباید از اهمیت آن غافل شویم.

حجت الاسلام کفشی رعایت حجاب را تنها مختص بانوان ندانست و یادآور شد: همه چه زنان و چه مردان بایستی به رعایت "حجاب" بپردازند و همیشه در کنار کلمه حجاب، کلمه"عفاف" نیز می‌آید.

وی افزود: دلیل این که همه باید نسبت به رعایت عفاف و حجاب در جامعه توجه و اهتمام جدی داشته باشند آن است که این امر موجب تحکیم بنیان خانواده و تقویت بنیه اجتماعی می‌شود.

امام جمعه سه‌قلعه با تاکید بر این‌که باید به موضوع عفاف و حجاب واقع بینانه نگاه کنیم، عنوان کرد: آنچه مسلم است آن که عفت اسلامی است که مانع بسیاری از حد شکنی ها است.

حجت الاسلام کفشی ادامه داد: اگر با دقت طبل توخالی سبک زندگی غربی را ببینیم، متوجه می‌شویم که آمار فحشا، فساد، طلاق، خودکشی و همچنین ازدواج های نامرسوم و مخالف فطرت انسانی در زندگی غربی بسیار بیشتر از جوامع دیگر است.

وی با اشاره به این‌ مهم که تمدن اسلامی زمانی محقق خواهد شد که زندگی مومنین در تمام جهات اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … عفیفانه و پاک باشد، اظهار کرد: قانون حجاب هم بر گرفته از آموزه های صریح قرآن کریم و روایات اهل (ع) است و فقدان عفاف، بنیان خانواده و به تبع جامعه را از بین خواهد برد.

امام جمعه سه‌قلعه تصریح کرد: باید انس با مسجد بیشتر شود و مباحث فرهنگی و خصوصا حجاب و عفاف از طریق مسجد به جوانان و آحاد جامعه بیان شود.

وی نقش طلاب و روحانیون را در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه موثر دانست و خاطرنشان کرد: طلاب و مبلغین به صورت چهره به چهره با مردم ارتباط بگیرند.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha