دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی- معاون آموزش و پژوهش حوزه اصفهان

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به برگزاری مدرسه تابستانه مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه اصفهان، گفت: مباحث معرفت النفس حجت الاسلام و المسلمین امینی نژاد مورد توجه بیشتر طلاب واقع شد که نشان از نیاز حوزه به برگزاری مباحث معرفتی و اعتقادی است.

حجت الاسلام محسن جلالی معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با اشاره به برگزاری مدرسه تابستانه مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه اصفهان در تابستان ۱۴۰۱ اظهار داشت: به منظور ترویج معارف، عقاید و حکمت اسلامی، مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه اصفهان همانند سال گذشته، در تابستان ۱۴۰۱ درس گفتارهایی را در قالب مدرسه تابستانه طراحی کرد.

وی افزود: این درس گفتارها مشتمل بر مباحث معرفت النفس و معاد جسمانی است که توسط حجت الاسلام و المسلمین امینی نژاد که از اساتید حکمت، فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم و حجت الاسلام محمدمهدی گرجیان از اساتید حوزه علمیه قم و دانشگاه باقرالعلوم می‌باشند، ارائه می‌شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: علاوه بر این بحث بررسی تطبیقی معنویت دینی و معنویت سکولار توسط حجت الاسلام محمد جعفری و نقد نظرات فیزیکالیستی در فلسفه ذهن توسط دکتر محمدحسن مرصعی و هم چنین نقد الحاد مدرن نیز توسط حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا شاکری ارائه شد.

حجت الاسلام محسن جلالی با بیان اینکه مباحث از ۱۱ لغایت ۲۳ تیر ماه در مدرسه صدر بازار ارائه و مورد استقبال فضلا و طلاب اصفهان قرار گرفت، گفت: مباحث معرفت النفس حجت الاسلام و المسلمین امینی نژاد مورد توجه بیشتر واقع شد که نشان از نیاز حوزه به برگزاری مباحث معرفتی و اعتقادی است.

وی خاطر نشان کرد: تردد اساتید از حوزه‌های علمیه کشور به اصفهان مانند گذشته که در تابستان اساتید مختلفی به اصفهان تردد داشتند، مزیت ویژه‌ای دارد که طلاب می‌توانند ضمن آشنایی با اساتید فن و ارتباط گیری با آنها، با توجه به فعالیت برخی از اساتید در موسسات، طلاب با آن موسسات و رشته‌ها نیز آشنا خواهند شد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان ضمن تقدیر از اساتید حاضر در این برنامه عنوان کرد: امیدداریم ارتباط حوزه اصفهان با حوزه‌های سراسر کشور به خصوص با حوزه علمیه قم روز افزون بیشتر و تعاملات علمی بیش از گذشته برقرار شود.

حوزه نیازمند برگزاری مباحث معرفتی و اعتقادی است

حوزه نیازمند برگزاری مباحث معرفتی و اعتقادی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    بسیار عالی